O przeniesieniu klasy sportowej z SP-2 do Gimnazjum na Polną – z rodzicami

We wtorek o godz. 10.oo w gabinecie burmistrza spotkali się rodzice dzieci klasy IV sportowej z SP-2 we Wronkach. Napisali oni list do burmistrza w sprawie swoich dzieci. Nie zgadzają się na przeniesienie ich klasy (IV) z Sp-2 do Gimnazjum na Polną

Taki właśnie pomysł na uratowanie wronieckiej oświaty w okresie przejściowym ma wiceburmistrz Dorna. Okres przejściowy to trzy lata (do 1 września 2019 r.), kiedy to wygaszane będą gimnazja, a w to miejsce wejdą klasy VII i VIII.

Oferty Pracy Wronki

W tym roku po raz ostatni istnieją klasy I gimnazjum. W przyszłym roku zostaną już tylko II i III klasy, ale za to przybędą klasy VII, a za dwa lata będzie tylko III gimnazjum oraz VII i VIII klasa. Od 1 września 2019 roku  zamiast gimnazjów powstaną ośmioklasowe szkoły podstawowe oraz 4 letnie licea i 5 letnie technika (jak kiedyś).

Żeby ratować wygasające Gimnazjum na Polnej, powstał pomysł , by przenieść tam (między innymi) klasy sportowe (IV, V, VI, a docelowo wszystkie).

Rodzice dzieci klasy IV nie zgadzają się z tym. Wraz z przewodniczącym Rady Rodziców SP-2 Damianem Kowalskim próbowali przekonać wiceburmistrza Dornę i Lucynę Kędzioł (dyrektor SAPO) oraz Marka Pogorzelczyka do swojego pomysłu.

Rodzice przedstawili swoje racje, burmistrz przedstawił swoje. Zaznaczył, że musi patrzeć na oświatę jako całość wroniecką, a nie tylko przez pryzmat jednej klasy, z jednej szkoły.

Próbował przekonać rodziców, że Gimnazjum na Polnej jest placówką naprawdę przyjazną dzieciom, a baza sportowa jest nieporównywalnie lepsza niż  w SP-2. Także nauczyciele nie są na pewno gorsi niż w SP-2. Zaprosił rodziców na czwartek po feriach, by wraz z dziećmi przyszli i obejrzeli obiekt sportowy oraz fragment szkoły, w której mają się uczyć ich dzieci.  Wówczas zadecydują, czy dzieci przejdą na Polną, czy też pozostaną w SP-2, dołączając do klasy już niesportowej.

Rodzice zaprosili mnie, bym uczestniczyła w tym spotkaniu. Oto pełen jego zapis.

Szwarc Gapa

 

S2800006

dxgvbdzfgb

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *