Ankieta Spółki z d.o. RATUSZ & SAPO, z cyklu: wolisz być pięknym, zdrowym, bogatym i mądrym, czy brzydkim, chorym, biednym i głupim?

No jakież wielkie było moje wkurzenie, gdy na złamanie karku jechałam z Szamotuł do Wronek, by zdążyć na konferencję prasową (zwołaną dzień wcześniej, więc myślałam, że ważną) z dyr. SAPO i w sumie dowiedziałam się, że oprócz pani dyrektor nie ma nikogo kompetentnego, by odpowiedzieć na moje pytania dotyczące oświaty, na które ona nie była uprawniona odpowiadać, a cała konferencja to omówienie ankiety

Oferty Pracy Wronki

Tobiasz Chożalski – UMiG i Lucyna Kędzioł – dyr. SAPO

Okazało się, że przedmiotem spotkania z dziennikarzami (troje nas było – Borowicki, Grajewski, ja) było omówienie ankiety pt.:

„Raport z badania ankietowego ‘Przyszłość edukacyjna naszych dzieci’. Rok 2018. (wizja przyszłości Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Janusza Korczaka we Wronkach)”.

Opracowała Lucyna Kędzioł, dyr. Samorządowej Administracji Placówek Oświatowych we Wronkach.

Mam wrażenie, że obrażono moją inteligencję, tym, co usłyszałam. Mało tego, sądzę, że obrażono też inteligencję rodziców, każąc im wypełniać ankietę z takimi pytaniami!

Opracowanie ma 10 stron z tabelkami, wykresami i wizualnie jest czytelne. I właściwie do jego szaty graficznej nic nie mam.

Mam za to absolutne obiekcje do całej tej ankiety, a nie wierzę, by to pani Kędzioł ją wymyśliła.

Niestety, jak mówiłam, żadnego z burmistrzów nie było, by o to zapytać. Na moje zapytanie kto układał pytania do ankiety dostałam enigmatyczną odpowiedź: zespół.

Na spotkaniu spodziewałam się burmistrza Dorny, bo to on jest w urzędzie od spraw trudnych, jaką byłoby powiedzenie mi wprost do kamery: „Szkoły w Nowej Wsi nie będzie już wkrótce na oświatowej mapie Wronek. Skłamałem, mówiąc na sesji w ub. roku, że jeszcze nie wszystko stracone” – cytat wymyślony przeze mnie. Bo zdania typu: „Oto otwieramy dziś szkołę marzeń na Borku” z pewnością wygłosi (o ile wygra kolejne wybory) burmistrz Wieczór – cytat też wymyślony przeze mnie.

Ale wracając do ankiety zacytuję Państwu pytania, na które odpowiadali rodzice: dzieci z SP- 1 (dwa spotkania) Przedszkola Nr 1, Nr 2 i Amica Kids (po jednym).

Dlaczego w ankiecie nie brali udziału rodzice szkoły w Nowej Wsi, SP -2 oraz przedszkola prywatnego Mali Odkrywcy? Ano ponoć dlatego, że ankieta dotyczyła SP-1.

I tylko jej.

Czyli „przyszłość edukacyjna naszych dzieci” dotyczy tylko dzieci z SP-1, Przedszkola Nr 1 i Nr 2 oraz Amica Kids?

To ja się pytam: jak można sprawę oświatową Gminy Wronki rozpatrywać bez pozostałych szkół, wycinkowo?

Pobudujemy więc nową szkołę na Borku, bo tak chce 216 spośród 289 ankietowanych z Borku i okolic? A co z resztą rodziców z innych rejonów? Kilka tysięcy nie ma prawa się wypowiedzieć? Dlaczego podobnej ankiety nie zrobiono w Nowej Wsi?

Uważam, że nie można mówić wycinkowo o poszczególnych szkołach. Wydawało mi się, że jest to oczywiste. I jest oczywiste, a to, co robi burmistrz i jego urzędnicy oraz dyrektor SAPO to jest ŚWIADOME MANIPULOWANIE OPINIĄ PUBLICZNĄ, A W SZCZEGÓLNOŚCI RODZICAMI.

Gdyby mnie, mieszkającą na Borku, zapytano, czy wolę, by wybudowano szkołę na Borku, czy w Nowej Wsi, to też bym odpowiedziała zdecydowanie: na Borku!

Dla mnie ta ankieta jest ukierunkowana, zawiera pytania retoryczne, a część z nich jest wprost infantylna i tendencyjna.

I na podstawie tak ZMANIPULOWANEJ ANKIETY podejmujemy historyczne decyzje!? Budowa nowej szkoły to wielkie wyzwanie! Ostatnią szkołę we Wronkach pobudowano w roku 1960! To SP-3 – tak zwana „tysiąclatka”, z cyklu „Budujemy 1.000 szkół na cześć tysiąclecia państwa polskiego”. Po 60 latach pobudujemy nową szkołę. Przemyślmy więc dokładnie wszystko, przedyskutujmy. Panie burmistrzu nie ma pan monopolu na wszystkie mądrości. Zapytajmy ludzi, ale tak uczciwie, wszystkich, albo tych, którzy mają małe dzieci, ale wszystkich, nie wybrańców, gdzie chcą szkołę?

Albo pobudujmy DWIE SZKOŁY mniejsze. Przynajmniej przedyskutujmy to.

A oto na uwiarygodnienie mych słów pytania z ankiety:

1. Czy państwa zdaniem baza dzisiejszej Szkoły Podstawowej Nr 1 zapewnia odpowiednie warunki?
Koniec pytania. Warunki do czego, do nauki?
Jest to oczywiste, że nie. Od dawna! I nie trzeba mieć dziecka w szkole, by widzieć, że nauka w tej szkole kończy się późno, sali gimnastycznej nie ma, więc szkoła nie spełnia żadnych norm.

2. Czy dobrym pomysłem jest „inwestycja w edukację” – poprawę warunków kształcenia i rozwoju sportowego naszych dzieci poprzez wybudowanie nowoczesnego kompleksu szkolno- sportowego dostosowanego również dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
Koniec pytania. No, to jest, za przeproszeniem, pytanie dla idiotów, z cyklu: wolisz uczyć się WF w klimatyzowanej sali gimnastycznej, czy taplać w błocie boiska szkolnego? Ja bym się obraziła, gdybym na takie pytanie musiała odpowiadać w XXI w.

3. Współcześnie, projektując duże osiedla mieszkaniowe, automatycznie zakłada się lokalizację tam szkół. Czy Państwa zdaniem jest to słuszne?
Koniec pytania. No to pytanie jest tak tendencyjne, że aż boli! Ale w Nowej Wsi i okolicach swoje domy buduje się więcej rodzin z małymi dziećmi. Zresztą p. Kędzioł przyznała, że na wsiach jest więcej dzieci, a na zebraniu w NW w 2017 r. przekonywała, że zdecydowanie więcej jest na Borku.

4. Czy według Państwa korzystna jest lokalizacja przedszkola i szkoły podstawowej blisko siebie?
Koniec pytania. Pytanie tendencyjne, ewidentnie ułożone pod Borek.

5. Czy lokalizacja szkoły na os. Borek (w miejscu istniejącego boiska) odpowiada Państwu? Jeżeli NIE proszę wskazać inną lokalizację.
Koniec pytania. Tendencyjne jak poprzednie. Przypominam dodatkowo, że większość pytanych rodziców MIESZKA NA BORKU lub w okolicy, ale na pewno nie w Nowej Wsi.

6. Proszę ocenić w skali 0-3 potrzebę ujęcia zadań w projekcie „nowej szkoły”.
Koniec. I tu kilka opcji do zaznaczenia, typu: sala gimnastyczna, stołówka, pracownie. Typowe pytanie dla „zamylenia” poprzednich.

Nie wiem jak Państwo, ale ja nie czuję się dobrze, czytając te pytania. I pomijam już nawet lokalizację szkoły.
Dla mnie są to odpowiedzi na pytania z cyklu: wolisz być pięknym, zdrowym, bogatym i mądrym, czy brzydkim, chorym, biednym i głupim?

Oczywiście życzę Państwu wszystkim, byście mogli być piękni, zdrowi, bogaci i mądrzy … i to nie PO szkodzie, tylko PRZED. A wybory już niedługo… Dokonajcie słusznych, żebyście potem nie żałowali.

Szwarc Gapa

wideo Szwarc Gapa

Film 1 – omówienie ankiety – Lucyna Kędzioł – dyr. SAPO:

Film 2 – pytania dziennikarzy – odpowiada (albo i nie) Lucyna Kędzioł – dyr. SAPO:

A tutaj dopytaliśmy Roberta Dornę o kształt wronieckiej oświaty:

Rozmowa z Robertem Dorną o nowej szkole, tendencyjnej ankiecie i oszukanych rodzicach z Nowej Wsi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *