Budowa obwodnicy Wronek – okiem inwestora WZDW Poznań

W ramach inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, powstała obwodnica o długości 5,2 km. Jej początek jest zlokalizowany przy ulicy Szamotulskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 184 w Nowej Wsi, a koniec – na rondzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 182 przed miejscowością Smolnica

W ramach inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, powstała obwodnica o długości 5,2 km. Jej początek jest zlokalizowany przy ulicy Szamotulskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 184 w Nowej Wsi, a koniec – na rondzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 182 przed miejscowością Smolnica

Nowa obwodnica zdecydowanie pozytywnie wpłynie na komunikację w mieście. Obsługa transportowa dużych zakładów przemysłowych zostanie wyprowadzona z centrum, gdyż cały tranzyt przeniesie się na nową trasę. Budowa zdecydowanie wpłynie na zwiększenie atrakcyjności gospodarczej i dostępności regionu. Obwodnicę Wronek uroczyście oddano do ruchu 6 lipca.

– Oddanie do użytku obwodnicy Wronek, wybudowanej przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego, zlikwiduje „wąskie gardło” w układzie komunikacyjnym województwa. Poprawi się także poziom bezpieczeństwa i komfort codziennego funkcjonowania mieszkańców – podkreśla Marszałek Marek Woźniak.

Z kolei Wojciech Jankowiak Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego mówi o ważności tej inwestycji, głównie z myślą o bezpieczeństwie mieszkańców.  – Od pomysłu do samej realizacji minęło ponad dziesięć lat. Zadanie wykonano bardzo sprawnie. Dzisiaj możemy się tylko cieszyć i korzystać z nowej trasy – mówił.

Zakres robót objął budowę:

  • wiaduktu kolejowego nad linią PKP
  • wiaduktu nad drogą prowadzącą do miejscowości Stróżki
  • trójprzęsłowego mostu nad Wartą
  • trzech rond
  • przepustów drogowych
  • dróg dojazdowych do terenów przyległych

Wartość zadania: 81  mln złotych

Dofinansowanie UE: 65 mln złotych

Termin ostatecznego odbioru inwestycji: czerwiec 2022 rok

Wykonawca: Konsorcjum firm Colas Polska/Most Sopot

Czas realizacji: 777 dni od dnia podpisania umowy do zakończenia robót. 

Ciekawostki:

  • W ramach budowy mostu, z uwagi na zróżnicowane warunki gruntowe do posadowienia przeprawy (brak podpór w nurcie rzeki) wykorzystano 262 pale prefabrykowane wbijane o długości do 14 m. Możemy to porównać do 111 wieżowców – 11 piętrowych.
  • Obiekt zaprojektowano w klasie obciążenia A – 50 ton.
  • Długość mostu to 252,2 metry, a szerokość 15 metrów.
  • W skład przeprawy weszły dwa przyczółki, dwie podpory pośrednie, trzy przęsła – 2×60 m skrajne, 1×100 m środkowe.
  • Do budowy mostu wykorzystano 655 ton zbrojenia, 95 ton stali sprężającej, 542,7 m3 betonu,

487,6 metrów prefabrykatów polimerobetonowych oraz po 1.878 m2 warstw wiążącej i ścieralnej o grubości po 4 cm asfaltu.

Źródła na Fb:

Agencja Reklamowa Wronki Oferty Pracy Wronki

https://www.facebook.com/Wielkopolski-Zarz%C4%85d-Dr%C3%B3g-Wojew%C3%B3dzkich-w-Poznaniu-975557799276057/photos/pcb.2296608850504272/2296596897172134

https://www.facebook.com/975557799276057/photos/a.976154452549725/2296414703857020/

Malwina Korzeniewska-Michalak
Specjalista ds. kontaktów z mediami i PR
Kom. 798 151 160
media@wzdw.pl

Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu
ul. Wilczak 51
61-623 Poznań
tel. / fax.  61 826 53 92 / 61

 

 

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *