Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Niewiele jest dzisiaj firm, które rezygnują z pozycjonowania. Większość przedsiębiorstw, zarówno tych działających w sieci, jak i stacjonarnych, zatrudnia agencję SEO lub fachowca z tego obszaru. Jednak czy pozycjonowanie rzeczywiście jest skuteczne? Jakie daje korzyści i od czego zależy jego efektywność? Odpowiadamy!

Czy pozycjonowanie jest skuteczne?

Oferty Pracy Wronki

Pozycjonowanie, czyli co robi agencja SEO

Być może w tym miejscu zastanawiasz się, czym konkretnie zajmuje się agencja SEO? Otóż zadaniem agencji jest zadbanie o stronę firmy oraz jej promocja w wyszukiwarce. Chodzi o wdrożenie wszelkich działań, dzięki którym strona będzie wyświetlać się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwań na pożądane frazy. Mowa tutaj o frazach kluczowych dobranych przez specjalistę z zakresu SEO, i ogólniej, marketingu.

Dzięki powyższym działaniom witryna staje się lepiej widoczna. Skutkuje to zwiększeniem liczby odwiedzin na stronie. Co więcej, marka zaczyna być lepiej rozpoznawalna. Innymi słowy, pozycjonowanie jest pomocne co najmniej na dwa sposoby. Po pierwsze sprawia, że na stronie firmowej realnie przybywa użytkowników, co stosunkowo łatwo przełożyć na wzrost sprzedaży. Poza tym jest to działanie dające efekty w dłuższej perspektywie, ponieważ aby zmonetyzować wzrost rozpoznawalności marki, potrzeba nieco czasu.

Opłacalność pozycjonowania

Nie ma wątpliwości, że pozycjonowanie jest pomocne. Niemniej mowa o usłudze, za którą trzeba zapłacić. Czy zatem stosunek ceny do zysku jest tutaj zadowalający? Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko z tego względu, że poszczególne agencje SEO posiadają odmienne cenniki. W przypadku rozsądnej stawki i usług świadczonych na przynajmniej przyzwoitym poziomie pozycjonowanie staje się opłacalne. Niemniej, aby tak było, musi zostać spełnionych kilka warunków. Pozycjonowanie jest opłacalne, jeśli dzięki niemu rzeczywiście wzrasta sprzedaż. Aby tak było trzeba zwiększyć ruch na stronie, ale to nie wystarczy. Użytkownik po otworzeniu witryny musi zostać zachęcony do skorzystania z oferty. Dlatego elementami niezbędnymi we wsparciu pozycjonowania są:

  • interesująca szata graficzna witryny,
  • przejrzystość strony,
  • proste poruszanie się po stronie,
  • płynność działania witryny,
  • perswazyjny przekaz, zachęcający do skorzystania z oferty.

Konsekwencja i zasady Google

Aby pozycjonowanie dało efekty, trzeba prowadzić je nieustannie, w sposób prawidłowy. Otóż każda dobra agencja SEO zdaje sobie sprawę, jak ważna jest kontynuacja działań. Potrzeba miesięcy, aby zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwań. Natomiast zaniechanie działań może doprowadzić do ich utraty w ciągu zaledwie kilku tygodni. Co więcej, należy mieć świadomość zasad narzuconych przez Google. Otóż niektóre agencje SEO wciąż dopuszczają się zabronionych praktyk, nastawiając się na szybki efekt działań SEO. W efekcie rzeczywiście uzyskują wysokie pozycje, ale szybko je tracą. W dodatku narażają się na kary od Google, które ostatecznie doprowadzają do wykluczenia strony z wyników wyszukiwań na dłuższy czas.

Zapraszamy do współpracy! Studio Lokomotywa – Agencja SEO Poznań!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *