Dialogi na cztery nogi, czyli pytania i odpowiedzi na linii: Bazar- urząd

Zaczęło się banalnie. Ostatnia sesja Rady Miasta i Gminy we Wronkach – 1 lipca 2021 roku po raz kolejny była transmitowana on-line. To znaczy teoretycznie była transmitowana on-line, ponieważ w praktyce, jak każda z nich do tej pory, rwała się, nie było słychać, czasami nie było ani widać, ani słychać. Czytelnicy „Wronieckiego Bazaru” już w trakcie sesji pisali do mnie, żebym coś z tym zrobiła. Ale cóż ja mogę? Na moje uwagi pan przewodniczący Piotr Rzyski odpowiedział, że przecież na sesję można przyjść, a burmistrz Wieczór bąkał pod nosem, że mieszkańcy obejrzą sobie na „Wronieckim Bazarze”. I to zmobilizowało mnie do zadania jednego prostego pytania w poniedziałek: KTO jest odpowiedzialny za to, co się dzieje. Pytanie wysłałam do urzędu. No i historię odpowiedzi na to proste pytanie przedstawiam Państwu. Z tym, że odpowiedzi na nie nie uzyskałam do tej pory…

Michał Zieliński - do sejmiku PiS Oferty Pracy Wronki

Oto pytanie do urzędu:

Dzień dobry

Chciałabym uzyskać odpowiedź na jedno krótkie pytanie: KTO jest odpowiedzialny za transmisje sesji?

Pozdrawiam
Grażyna Kaźmierczak
tel. 501 467 452
http://www.wronieckibazar.pl

Oto odpowiedź z urzędu:

Dzień dobry! Od 1 sierpnia br. zostanie zatrudniony nowy pracownik ds. obsługi informatycznej. Poprawa jakości transmisji z sesji będzie jednym z jego pierwszych zadań.

Z poważaniem
Małgorzata Andrzejczak – Skrzypczak
Kierownik Referatu Promocji i Rozwoju Lokalnego
Urząd Miasta i Gminy Wronki
ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki
tel. 67 2549 521, tel. kom. 601 874 587

 

Nieusatysfakcjonowana z odpowiedzi, która nie jest odpowiedzią na zadane pytanie, zadaję „pytanie pomocnicze”, niepotrzebnie rozszerzając je o jeszcze jedną prośbę.

Dzień dobry.

Dziękuję za szybką odpowiedź, jednak chyba się nie zrozumiałyśmy, a z tego co wiem, Tobiasz jest na urlopie, więc nalegam na odpowiedź przez Panią.
Powtarzam pytanie:

KTO jest ODPOWIEDZIALNY za transmisję z sesji? Nie chodzi mi o zatrudnionego pracownika takiego czy innego, chodzi mi o OSOBĘ ODPOWIEDZIALNĄ. Dla ułatwienia podam dwie odpowiedzi: BURMISTRZ? PRZEWODNICZĄCY Rady?
A tak przy okazji – mogę prosić o schemat organizacyjny urzędu? Szukałam w BIP-ie, ale tam gdzie być powinien, nie ma go, niestety… Jak zresztą wielu innych dokumentów. W ogóle BIP wroniecki to PORAŻKA! A miało być lepiej, tak mi obiecywano pół roku temu. Dam kolejną szansę nowemu informatykowi.

Grażyna Kaźmierczak
tel. 501 467 452
http://www.wronieckibazar.pl

Dostaję kolejną odpowiedź z urzędu. Przypominam, pytanie brzmiało: KTO jest odpowiedzialny za e-sesję?

Dzień dobry!
Przesyłam w załączeniu schemat organizacyjny z dnia 12 kwietnia 2019 r. (załącznik do zarządzenia 8/2019 Burmistrza Miasta i Gminy Wronki), z którego wynika podległość służbowa. W międzyczasie nastąpiły korekty:
– w Referacie Ochrony Środowiska dodano: stanowisko ds. kontroli,
– w Referacie Nieruchomości, Inwestycji i Planowania Przestrzennego zmieniono nazwę stanowiska ds. zamówień publicznych na stanowisko ds. zamówień publicznych i środków zewnętrznych,
– w USC i Referacie Spraw Obywatelskich zmieniono nazwę stanowiska ds. wojskowych i dowodów osobistych na stanowisko ds. dowodów osobistych,
– w wykazie samodzielnych stanowisk zmieniono nazwę stanowiska ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, ochrony informacji niejawnych na stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.

Pozdrawiam
Małgorzata Andrzejczak – Skrzypczak
Kierownik Referatu Promocji i Rozwoju Lokalnego
Urząd Miasta i Gminy Wronki
ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki
tel. 67 2549 521, tel. kom. 601 874 587

I znów odpowiedź rzuca mnie na kolana… Widzicie w tekście powyżej odpowiedź na moje pytanie KTO jest odpowiedzialny za nieudane transmisje e-sesji? Ja nie widzę. Postanowiłam więc odpisać ponownie pani Małgorzacie Skrzypczak, która w urzędzie jest, przypominam, KIEROWNIKIEM Referatu Promocji i Rozwoju Lokalnego Urzędu Miasta i Gminy Wronki, w którym pracują oprócz Niej cztery osoby. 

Szanowna Pani Małgorzato

Dziękuję za schemat organizacyjny urzędu. Dlaczego od 2019 roku nie jest on ujednolicony? Rozumiem, że zadawanie pytania KTO jest za to odpowiedzialny mija się z celem, bo jak widzę, ma Pani trudności w odpowiadaniu na bardzo proste pytania, z cyklu KTO JEST ZA TO ODPOWIEDZIALNY w urzędzie, bez względu na to, czego to konkretnie dotyczy.

Żeby nie było niejasności: NIE jestem zadowolona z Pani odpowiedzi. Już dwa razy zapytałam KTO jest odpowiedzialny za e-sesję? Ponawiam po raz ostatni- trzeci – to pytanie. Rozumiem, że w urzędzie nie ma zbyt wiele pracy i można bawić się w kotka i myszkę, ale ja, w przeciwieństwie do Państwa, muszę walczyć o przetrwanie! Muszę zarabiać na chleb i rachunki i nie mam czasu zadawać w kółko tych samych pytań.
Zapytam więc tak, jak lubi to robić Pani szef – burmistrz Wieczór – na sesjach, szczególnie wobec radnego Śniegowskiego i radnej Bartniczak- Ginalskiej:
– Czego Pani nie rozumie, Pani Skrzypczak? (cytuję Pani szefa, bo sama nie ośmieliłabym się zadawać pytań w ten sposób! Z góry za to przepraszam!)
Skoro tak trudno jest Pani ( i Pani przełożonym, bo spodziewam się, że każda Pani odpowiedź konsultowana jest z burmistrzem Wieczorem lub wiceburmistrzem Dorną) odpowiedzieć na pytanie: KTO odpowiedzialny jest za (brak łączności) e- sesje, to proszę mi pokazać GDZIE w tym schemacie organizacyjnym znajduje się biuro rady? Ja go nie widzę.
Z Pani poprzedniej odpowiedzi dowiedziałam się, że schemat organizacyjny jest załącznikiem do zarządzenia 8/2019 burmistrza. Ponieważ skan, który mi Pani przesłała jest beznadziejnie nieczytelny, postanowiłam go sobie sama wziąć z tego zarządzenia.
Ale okazało się, że na wronieckim BIP-ie są tylko zarządzenia z 2021 i 2020 roku, roku 2019 brak… Ręce mi opadają na ten Państwa BIP!

Nie wiem, czy jest sens ponownego zadawania Pani pytań, czy mam z tym poczekać na powrót Tobiasza Chożalskiego, pani podwładnego, z urlopu.
Tobiasz w swej pracy przyzwyczaił mnie do naprawdę wysokich standardów pracy. Mimo iż nie zawsze jestem zadowolona z udzielonej odpowiedzi (wiadomo, że nie On o tym decyduje, tylko szefowie), to NIGDY jeszcze nie ośmielił się tak mnie zlekceważyć, odpowiadając dwa razy OBOK PYTANIA.
Proszę mieć to na uwadze przy ocenie pracy swojego pracownika. Oceniam Go na 4+ (na 5 możliwych)! No to na koniec zaryzykuję po raz trzeci PYTANIA:

1. KTO Jest odpowiedzialny za e-sesje?

2. Gdzie znajdę zarządzenia burmistrza z 2019 roku?

3. Gdzie znajdę lepszą wersję schematu organizacyjnego urzędu?

4. Dlaczego schematu organizacyjnego nie ma w BIP-ie?

5. Kiedy w końcu BIP zacznie działać jak w każdej innej porządnej Gminie?

6. Kiedy będzie można przez WYSZUKIWARKĘ na BIP-ie znaleźć potrzebne dokumenty wg wybranych słów uchwał i zarządzeń?

7. Kiedy Tobiasz wróci z urlopu?

Na razie nie mam więcej pytań.
Grażyna Kaźmierczak
„Wroniecki Bazar”
tel. 501 467 452

Tym razem swoją korespondencję wysłałam także do wiadomości: burmistrza Wieczora, wiceburmistrza Dorny oraz Tobiasza Chożalskiego. W ciągu godziny dostałam maila od wiceburmistrza Dorny:

Skoro już ta korespondencja doszła do mojej wiadomości, to tylko wyrażę najwyższe zdumienie:
– jak można nie zauważyć w naszym BIP-ie odnośnika do BIP-u archiwalnego,
– jak można nie zauważyć, kto podczas komisji i sesji obsługuje transmisję,
– jak bardzo spiskową teorię dziejów trzeba mieć, żeby zakładać, że wszystko w Urzędzie dzieje się przeciwko Wronieckiemu Bazarowi,
– jaką porcję megalomanii trzeba mieć w sobie, żeby oceniać nie swoich pracowników i dzielić odpowiedzi na te, z których jest się zadowolonym, i te, z których nie jest się zadowolonym?

To tak pół żartem. Bo i tak Cię lubię.
Robert Dorna

Podkreślenie moje, żeby zwrócić Państwa uwagę na zapis. Czyli odpowiedzialnym za e-sesje jest pracownik urzędu, już były pracownik wronieckiego urzędu – Sławomir Gackowski.
No a tak przy okazji… lubić to można budyń albo kisiel! Skorzystałam jednak z okazji i odpowiedziałam wiceburmistrzowi Dornie: 

Pół żartem, pół serio to Ty mi w końcu odpowiedz, KTO jest odpowiedzialny za te wtopy z emisją e-sesji?
A BIP powinien być tworzony dla każdego. Nie tylko dla urzędników.
– A co stoi na przeszkodzie, żeby nie było „archiwalnego” zapisu, tylko np. 5 ostatnich lat „normalnie” wpisanych?
– A co stoi na przeszkodzie, żeby BIP, jak w innych, cywilizowanych urzędach, WYSZUKIWAŁ dane uchwały?
– A co stoi na przeszkodzie, żeby pani Małgorzata odpowiadała mi na pytania (wszystkie), a nie OBOK nich i wybiórczo?

Grażyna 

I tak PO TYGODNIU tego „pitu, pitu” wiem tyle co na początku, czyli NIC… Czas zmarnowany i tyle.

Rozumiecie mnie Państwo, o czym piszę, wkurzając się na wroniecki BIP, wroniecki urząd, wronieckich włodarzy, zarówno na burmistrza Wieczora, jak i na  wiceburmistrza Dornę. Dlaczego coś, co być powinno na „swoim miejscu” ukryte jest gdzieś w zarządzeniach, których z kolei nie ma tam, gdzie ich miejsce?

Szwarc Gapa

Oto schemat organizacyjny urzędu z 2019 roku, w którym w międzyczasie nastąpiły korekty, których nie naniesiono do tej pory:

– w Referacie Ochrony Środowiska dodano: stanowisko ds. kontroli,
– w Referacie Nieruchomości, Inwestycji i Planowania Przestrzennego zmieniono nazwę stanowiska ds. zamówień publicznych na stanowisko ds. zamówień publicznych i środków zewnętrznych,
– w USC i Referacie Spraw Obywatelskich zmieniono nazwę stanowiska ds. wojskowych i dowodów osobistych na stanowisko ds. dowodów osobistych,
– w wykazie samodzielnych stanowisk zmieniono nazwę stanowiska ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, ochrony informacji niejawnych na stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.

Skan dokumentu, który dostałam od pani Małgorzaty Skrzypczak był bardzo kiepski, postanowiłam sprawdzić, czy we wronieckim BIP-ie nie ma lepszego. Niestety, wroniecki BIP na stronie Zarządzenia ma tylko rok 2021 i 2020. Roku 2019 nie ma. Dlaczego? Nie wiem. Tak więc nie znalazłam poszukiwanego dokumentu. Wyszukiwarka na wronieckiej stronie BIP-u zwyczajnie NIE DZIAŁA. Żeby coś odnaleźć trzeba wiedzieć jak się nazywa i kiedy zostało sporządzone. To bardzo trudne i czasochłonne.

W przesłanym schemacie nie ma komórki BIURO RADY MIASTA, jest za to uwzględnione stanowisko SEKRETARZA- którego od czasu odejścia Remigiusza Pawelczaka nie ma!

Nie mam sił pytać o to, bo to kolejny stracony tydzień bezsensownej korespondencji!

 

 

 

komentarzy 13

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *