Dialogi na cztery nogi, czyli pytania i odpowiedzi na linii: Bazar- urząd
|Zaczęło się banalnie. Ostatnia sesja Rady Miasta i Gminy we Wronkach – 1 lipca 2021 roku po raz kolejny była transmitowana on-line. To znaczy teoretycznie była transmitowana on-line, ponieważ w praktyce, jak każda z nich do tej pory, rwała się, nie było słychać, czasami nie było ani widać, ani słychać. Czytelnicy „Wronieckiego Bazaru” już w trakcie sesji pisali do mnie, żebym coś z tym zrobiła. Ale cóż ja mogę? Na moje uwagi pan przewodniczący Piotr Rzyski odpowiedział, że przecież na sesję można przyjść, a burmistrz Wieczór bąkał pod nosem, że mieszkańcy obejrzą sobie na „Wronieckim Bazarze”. I to zmobilizowało mnie do zadania jednego prostego pytania w poniedziałek: KTO jest odpowiedzialny za to, co się dzieje. Pytanie wysłałam do urzędu. No i historię odpowiedzi na to proste pytanie przedstawiam Państwu. Z tym, że odpowiedzi na nie nie uzyskałam do tej pory…
Oto pytanie do urzędu:
Dzień dobry
Chciałabym uzyskać odpowiedź na jedno krótkie pytanie: KTO jest odpowiedzialny za transmisje sesji?
Pozdrawiam
Grażyna Kaźmierczak
tel. 501 467 452
http://www.wronieckibazar.pl
Oto odpowiedź z urzędu:
Dzień dobry! Od 1 sierpnia br. zostanie zatrudniony nowy pracownik ds. obsługi informatycznej. Poprawa jakości transmisji z sesji będzie jednym z jego pierwszych zadań.
Z poważaniem
Małgorzata Andrzejczak – Skrzypczak
Kierownik Referatu Promocji i Rozwoju Lokalnego
Urząd Miasta i Gminy Wronki
ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki
tel. 67 2549 521, tel. kom. 601 874 587
Nieusatysfakcjonowana z odpowiedzi, która nie jest odpowiedzią na zadane pytanie, zadaję „pytanie pomocnicze”, niepotrzebnie rozszerzając je o jeszcze jedną prośbę.
Dzień dobry.
Dziękuję za szybką odpowiedź, jednak chyba się nie zrozumiałyśmy, a z tego co wiem, Tobiasz jest na urlopie, więc nalegam na odpowiedź przez Panią.
Powtarzam pytanie:KTO jest ODPOWIEDZIALNY za transmisję z sesji? Nie chodzi mi o zatrudnionego pracownika takiego czy innego, chodzi mi o OSOBĘ ODPOWIEDZIALNĄ. Dla ułatwienia podam dwie odpowiedzi: BURMISTRZ? PRZEWODNICZĄCY Rady?
A tak przy okazji – mogę prosić o schemat organizacyjny urzędu? Szukałam w BIP-ie, ale tam gdzie być powinien, nie ma go, niestety… Jak zresztą wielu innych dokumentów. W ogóle BIP wroniecki to PORAŻKA! A miało być lepiej, tak mi obiecywano pół roku temu. Dam kolejną szansę nowemu informatykowi.Grażyna Kaźmierczak
tel. 501 467 452
http://www.wronieckibazar.pl
Dostaję kolejną odpowiedź z urzędu. Przypominam, pytanie brzmiało: KTO jest odpowiedzialny za e-sesję?
Dzień dobry!
Przesyłam w załączeniu schemat organizacyjny z dnia 12 kwietnia 2019 r. (załącznik do zarządzenia 8/2019 Burmistrza Miasta i Gminy Wronki), z którego wynika podległość służbowa. W międzyczasie nastąpiły korekty:
– w Referacie Ochrony Środowiska dodano: stanowisko ds. kontroli,
– w Referacie Nieruchomości, Inwestycji i Planowania Przestrzennego zmieniono nazwę stanowiska ds. zamówień publicznych na stanowisko ds. zamówień publicznych i środków zewnętrznych,
– w USC i Referacie Spraw Obywatelskich zmieniono nazwę stanowiska ds. wojskowych i dowodów osobistych na stanowisko ds. dowodów osobistych,
– w wykazie samodzielnych stanowisk zmieniono nazwę stanowiska ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, ochrony informacji niejawnych na stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.Pozdrawiam
Małgorzata Andrzejczak – Skrzypczak
Kierownik Referatu Promocji i Rozwoju Lokalnego
Urząd Miasta i Gminy Wronki
ul. Ratuszowa 5, 64-510 Wronki
tel. 67 2549 521, tel. kom. 601 874 587
I znów odpowiedź rzuca mnie na kolana… Widzicie w tekście powyżej odpowiedź na moje pytanie KTO jest odpowiedzialny za nieudane transmisje e-sesji? Ja nie widzę. Postanowiłam więc odpisać ponownie pani Małgorzacie Skrzypczak, która w urzędzie jest, przypominam, KIEROWNIKIEM Referatu Promocji i Rozwoju Lokalnego Urzędu Miasta i Gminy Wronki, w którym pracują oprócz Niej cztery osoby.
Szanowna Pani Małgorzato
Dziękuję za schemat organizacyjny urzędu. Dlaczego od 2019 roku nie jest on ujednolicony? Rozumiem, że zadawanie pytania KTO jest za to odpowiedzialny mija się z celem, bo jak widzę, ma Pani trudności w odpowiadaniu na bardzo proste pytania, z cyklu KTO JEST ZA TO ODPOWIEDZIALNY w urzędzie, bez względu na to, czego to konkretnie dotyczy.
Żeby nie było niejasności: NIE jestem zadowolona z Pani odpowiedzi. Już dwa razy zapytałam KTO jest odpowiedzialny za e-sesję? Ponawiam po raz ostatni- trzeci – to pytanie. Rozumiem, że w urzędzie nie ma zbyt wiele pracy i można bawić się w kotka i myszkę, ale ja, w przeciwieństwie do Państwa, muszę walczyć o przetrwanie! Muszę zarabiać na chleb i rachunki i nie mam czasu zadawać w kółko tych samych pytań.
Zapytam więc tak, jak lubi to robić Pani szef – burmistrz Wieczór – na sesjach, szczególnie wobec radnego Śniegowskiego i radnej Bartniczak- Ginalskiej:
– Czego Pani nie rozumie, Pani Skrzypczak? (cytuję Pani szefa, bo sama nie ośmieliłabym się zadawać pytań w ten sposób! Z góry za to przepraszam!)
Skoro tak trudno jest Pani ( i Pani przełożonym, bo spodziewam się, że każda Pani odpowiedź konsultowana jest z burmistrzem Wieczorem lub wiceburmistrzem Dorną) odpowiedzieć na pytanie: KTO odpowiedzialny jest za (brak łączności) e- sesje, to proszę mi pokazać GDZIE w tym schemacie organizacyjnym znajduje się biuro rady? Ja go nie widzę.
Z Pani poprzedniej odpowiedzi dowiedziałam się, że schemat organizacyjny jest załącznikiem do zarządzenia 8/2019 burmistrza. Ponieważ skan, który mi Pani przesłała jest beznadziejnie nieczytelny, postanowiłam go sobie sama wziąć z tego zarządzenia.
Ale okazało się, że na wronieckim BIP-ie są tylko zarządzenia z 2021 i 2020 roku, roku 2019 brak… Ręce mi opadają na ten Państwa BIP!Nie wiem, czy jest sens ponownego zadawania Pani pytań, czy mam z tym poczekać na powrót Tobiasza Chożalskiego, pani podwładnego, z urlopu.
Tobiasz w swej pracy przyzwyczaił mnie do naprawdę wysokich standardów pracy. Mimo iż nie zawsze jestem zadowolona z udzielonej odpowiedzi (wiadomo, że nie On o tym decyduje, tylko szefowie), to NIGDY jeszcze nie ośmielił się tak mnie zlekceważyć, odpowiadając dwa razy OBOK PYTANIA.
Proszę mieć to na uwadze przy ocenie pracy swojego pracownika. Oceniam Go na 4+ (na 5 możliwych)! No to na koniec zaryzykuję po raz trzeci PYTANIA:1. KTO Jest odpowiedzialny za e-sesje?
2. Gdzie znajdę zarządzenia burmistrza z 2019 roku?
3. Gdzie znajdę lepszą wersję schematu organizacyjnego urzędu?
4. Dlaczego schematu organizacyjnego nie ma w BIP-ie?
5. Kiedy w końcu BIP zacznie działać jak w każdej innej porządnej Gminie?
6. Kiedy będzie można przez WYSZUKIWARKĘ na BIP-ie znaleźć potrzebne dokumenty wg wybranych słów uchwał i zarządzeń?
7. Kiedy Tobiasz wróci z urlopu?
Na razie nie mam więcej pytań.
Grażyna Kaźmierczak
„Wroniecki Bazar”
tel. 501 467 452
Tym razem swoją korespondencję wysłałam także do wiadomości: burmistrza Wieczora, wiceburmistrza Dorny oraz Tobiasza Chożalskiego. W ciągu godziny dostałam maila od wiceburmistrza Dorny:
Skoro już ta korespondencja doszła do mojej wiadomości, to tylko wyrażę najwyższe zdumienie:
– jak można nie zauważyć w naszym BIP-ie odnośnika do BIP-u archiwalnego,
– jak można nie zauważyć, kto podczas komisji i sesji obsługuje transmisję,
– jak bardzo spiskową teorię dziejów trzeba mieć, żeby zakładać, że wszystko w Urzędzie dzieje się przeciwko Wronieckiemu Bazarowi,
– jaką porcję megalomanii trzeba mieć w sobie, żeby oceniać nie swoich pracowników i dzielić odpowiedzi na te, z których jest się zadowolonym, i te, z których nie jest się zadowolonym?To tak pół żartem. Bo i tak Cię lubię.
Robert Dorna
Podkreślenie moje, żeby zwrócić Państwa uwagę na zapis. Czyli odpowiedzialnym za e-sesje jest pracownik urzędu, już były pracownik wronieckiego urzędu – Sławomir Gackowski.
No a tak przy okazji… lubić to można budyń albo kisiel! Skorzystałam jednak z okazji i odpowiedziałam wiceburmistrzowi Dornie:
Pół żartem, pół serio to Ty mi w końcu odpowiedz, KTO jest odpowiedzialny za te wtopy z emisją e-sesji?
A BIP powinien być tworzony dla każdego. Nie tylko dla urzędników.
– A co stoi na przeszkodzie, żeby nie było „archiwalnego” zapisu, tylko np. 5 ostatnich lat „normalnie” wpisanych?
– A co stoi na przeszkodzie, żeby BIP, jak w innych, cywilizowanych urzędach, WYSZUKIWAŁ dane uchwały?
– A co stoi na przeszkodzie, żeby pani Małgorzata odpowiadała mi na pytania (wszystkie), a nie OBOK nich i wybiórczo?Grażyna
I tak PO TYGODNIU tego „pitu, pitu” wiem tyle co na początku, czyli NIC… Czas zmarnowany i tyle.
Rozumiecie mnie Państwo, o czym piszę, wkurzając się na wroniecki BIP, wroniecki urząd, wronieckich włodarzy, zarówno na burmistrza Wieczora, jak i na wiceburmistrza Dornę. Dlaczego coś, co być powinno na „swoim miejscu” ukryte jest gdzieś w zarządzeniach, których z kolei nie ma tam, gdzie ich miejsce?
Szwarc Gapa
Oto schemat organizacyjny urzędu z 2019 roku, w którym w międzyczasie nastąpiły korekty, których nie naniesiono do tej pory:
– w Referacie Ochrony Środowiska dodano: stanowisko ds. kontroli,
– w Referacie Nieruchomości, Inwestycji i Planowania Przestrzennego zmieniono nazwę stanowiska ds. zamówień publicznych na stanowisko ds. zamówień publicznych i środków zewnętrznych,
– w USC i Referacie Spraw Obywatelskich zmieniono nazwę stanowiska ds. wojskowych i dowodów osobistych na stanowisko ds. dowodów osobistych,
– w wykazie samodzielnych stanowisk zmieniono nazwę stanowiska ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego, ochrony informacji niejawnych na stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
Skan dokumentu, który dostałam od pani Małgorzaty Skrzypczak był bardzo kiepski, postanowiłam sprawdzić, czy we wronieckim BIP-ie nie ma lepszego. Niestety, wroniecki BIP na stronie Zarządzenia ma tylko rok 2021 i 2020. Roku 2019 nie ma. Dlaczego? Nie wiem. Tak więc nie znalazłam poszukiwanego dokumentu. Wyszukiwarka na wronieckiej stronie BIP-u zwyczajnie NIE DZIAŁA. Żeby coś odnaleźć trzeba wiedzieć jak się nazywa i kiedy zostało sporządzone. To bardzo trudne i czasochłonne.
W przesłanym schemacie nie ma komórki BIURO RADY MIASTA, jest za to uwzględnione stanowisko SEKRETARZA- którego od czasu odejścia Remigiusza Pawelczaka nie ma!
Nie mam sił pytać o to, bo to kolejny stracony tydzień bezsensownej korespondencji!
Tyle pytań, tyle odpowiedzi, a odpowiedź jest banalnie prosta.
Wieczór Mirosław, burmistrz jest odpowiedzialny za techniczną obsługę sesji.
Wynika to chociażby z § 30 Statutu.
Dziękuję, Karpiu za podpowiedź. Wiem, że w Statucie jest, ale chciałam wiedzieć, czy w urzędzie to wiedzą. Jednak jak widać, nie wiedzą… Cóż, będę drążyć dalej.
Szwarc Gapa
Burmistrz Dorna lubi panią Grażynę. Podejrzewam, że burmistrz Wieczór jeszcze bardziej, bo na WB scedował odpowiedzialność za transmisję.
Bylejakość jest widoczna bardzo w informowaniu społeczeństwa o środowisku.
Tu nie chodzi o to tylko o poinformowanie Mirka i Roberta jako przedstawicieli społeczeństwa. Tam gdzie nie informują, robią wałki. Od tego kto kogo bardziej lubi, istotniejsze jest to, kiedy pierwszy mieszkaniec Wronek będzie mógł się zapoznać z Kartą Informacyjną Przedsięwzięcia.
W Chrzypsku Wielkim też od 2013 roku nie publikują i też pewnie robią wałki. Gdyby pan Robert nie był z czytaniem na bakier, to zauważyłby że niedawno została zakwestionowana przez nadzór jedna z uchwał m.in. ze względu na zapis straszący obywateli odpowiedzialnością karną. Niektórzy się nie uczą lub robią to bardzo powoli, bo w uchwale o dodatku mieszkaniowym (w załączniku) znowu to samo badziewie.
Jednak pan Mirosław i pan Robert mają szansę na to, że gniot przejdzie przez nadzór, bo tam umieją nienachalnie czytać, jak w/w panowie.
Karp nie lubi wtórnego analfabetyzmu.
Wiedzą, ale nie powiedzą. Te wasze chłopaki zamiast miłosnych wyznań mogłyby od czasu do czasu coś zrobić. Niech lepiej skłonią prezesa Endrju do publikacji sprawozdania finansowego za 2020 rok. Mecenas Płonka również.
Jestem ciekawy jak idzie temu prezesu likwidacja nadpłynności finansowej w PK. Skoro podwyższa ceny na cmentarzu, to chyba już całą zlikwidował. W innym przypadku podwyżka cen na cmentarzu mogłaby zwiększyć nadpłynność. Wasze chłopaki są też strasznie niekonsekwentne.
Z jednej strony wydają publiczne środki i odwołują się do WSA twierdząc, że podwyżkę cen śmieci na ogródkach działkowych można wprowadzić w trakcie roku, a w nowej uchwale już wymiękli i wprowadzają podwyżkę od początku przyszłego roku.
https://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/0D4519C8A0
Rozdwojenie jaźni właśnie tak się zaczyna, a kończy się na twierdzeniu, że jest się Napoleonem.
Chciałbym zaproponować wam zmianę Statutu. W mojej ocenie cesja odpowiedzialności za transmisję na „Wroniecki Bazar” była nieco przedwczesna.
Najpierw trzeba zmienić § 30 Statutu. Proponowana zmiana:
§ 30 Statutu otrzymuje brzmienie:
„Wroniecki Bazar” zobowiązany jest udzielić Radzie wszelkiej pomocy technicznej i organizacyjnej w przygotowaniu i odbyciu sesji.
Ile to roboty, by radni żołnierze przegłosowali taką zmianę?
karp!
Twoja propozycja zmiany naszego statutu jest sensowna, ale nasi radni żołnierze pod przewodem naszego szanowanego przewodniczącego (ten z łańcuchem na szyi) nigdy jej nie przegłosują.
Oni (radni) i on (PRMiG), nie są tacy głupi jak myślisz, to mądrzy, inteligentni a przede wszystkim wykształceni ludzie.
Oni i on, wolą i chcą swoje „obrady” odtworzyć zgodnie z jakąś tam ustawą w nieokreślonym terminie późniejszym, w wersji dla niedosłyszących i niedowidzących – szkoda tylko, że nie ma w tej wersji pasków informacyjnych o sukcesach „w tych trudnych czasach pandemii”.
Ja taką postawę wysokiej rady popieram, wolę odtworzyć sobie obrady w terminie późniejszym, bo zawsze zawodzi mnie i innych podglądaczy „e-sesji na żywo” słuch i wzrok.
PS.
Ciekawe jaką metodą odbywały się głosowania na tych sesjach bez dostępu radnych do przesyłu danych internetowych między tabletami a serwerem?
Kiedyś były trzy metody:
– przez aplauz.
– kulkami czarnymi i białymi – czarna za lub odwrotnie, biała przeciw lub odwrotnie.
– poprzez podniesienie rąk – ta metoda była najdoskonalsza.
Stawiam na kulki – czarna za lub odwrotnie, lub biała przeciw lub odwrotnie
https://www.youtube.com/watch?v=QJU4LxxP3GA
Pani Redaktor!
Ten wroniecki „schemat organizacyjny” naszego urzędu miasta który Pani pokazała to jakieś kuriozum.
Grafika to poziom lat 70-tych ubiegłego wieku, forma i treść schematu organizacyjnego niespotykana od lat 90-tych XX wieku.
Dodatkowo ten schemat nie był aktualizowany na bieżąco od 26. miesięcy!
Audytor wewnętrzny UMiG oczywiście tego nie widzi i nie sprawdza.
Nawet nie wiem czy taka persona (audytor wewnętrzny) została zatrudniona – UWAGA: oferta pracy burmistrza z 2020 roku na audytora wewnętrznego na 1/4 etatu!
Może dlatego audytor widzi tylko na 1/4 oczu (pół oka)?
PS.
Nawet pan Endrju z PK Wronki ma fajny, czytelny i aktualny schemat organizacyjny!
No niestety…
Wygląda na to, że znów nikomu oprócz mnie nie zależy na tym, by było sprawnie, transparentnie, a przydałoby się i nowocześnie :)
No, może KARP-iowi :)
Ciekawe co na to Państwo Radni? Kiedy czegoś potrzebują to z czego korzystają? Z BIP-u? Ciekawe jak Im idzie? :)
Czy tak kiepsko jak mi? Czy to tylko ja jestem taką niedojdą? Ciekawe jak radny Golas szuka w BIP-ie? Czy uważa, że jest wszystko jak być powinno?
Szwarc Gapa
Golas nie Golas, ale jak wy się dowiadujecie z kim wasz władca zawarł umowy?
Gdzie macie rejestr umów? W Mosinie okazało się, że do tamtejszego Przemysła I kawę i ciastka dostarczał radny, inny dorabiał klucze, a jeszcze inny dorabiał w ZUK u prezesa Endrju. Wszystkich przebił jednak pewien Waldemar, który w zamian za głos w Radzie pozwolił sobie dociągnąć burmistrzowi i Aquanetowi wodę do prywatnego lasu. Miał jeszcze dostać kanalizę do lasu za 2 mln, ale sprawa się rypła.
Pytanie czy wasi żołnierze są altruistami?
W kwestii transmisji chciałbym sprawdzić swoją teorię czy łańcuch przewodniczącego sprzęga i byłoby dobrze, gdyby w ramach eksperymentu go na następnej sesji schował do sejfu..
Nawet Wiesław Gołas nic nie znajdzie na waszym bipie, bo nic na nim nie ma.
Chciałbym jeszcze wrócić do uchwały o dodatku mieszkaniowym.
Żołnierze wszędzie głosują tak samo, ale część radnych opozycji mogłaby się też ogarnąć, bo też zagłosowali za zapisem „jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego zeznania”. To wynika z niewiedzy co im wolno, a czego nie. Radny, jak nazwa wskazuje jest od radzenia, a nie od straszenia ziomków. Gdyby straszenie mieli w swoich kompetencjach, to nazywalibyśmy ich straszakami lub strasznymi.
Wczoraj Wojewoda uwalił podobny zapis w Mosinie. Ciekawe czy sami oświadczenia majątkowe składają tak wzorowo. Jak to mówią: nie strasz, nie strasz, bo się …… .
Lepiej niech pani redaktor nie pyta urzędu jaka była podstawa prawna takiego zapisu, bo się zamotają bardziej niż w odpowiedzi na poprzednie pytanie.
http://wronki.esesja.pl/zalaczniki/137448/druk-nr-14_1310557.pdf
Niezbyt często się to zdarza, bo Robert Dorna bardzo uważnie kreuje swój wizerunek, ale i na tym szkle zaczynają pojawiać się rysy (niepokój wywołany zbliżającym się końcem eldorado?)
Na początku cytowanej przez Panią odpowiedzi Roberta Dorny, dziwi się ON, że ktoś zawraca MU głowę jakimiś pytaniami, ale „skoro już”, to w całej swej łaskawości, wspaniałomyślnie jednak zgadza się udzielić odpowiedzi. Wszyscy przecież powinniśmy wiedzieć, że majestat piastowanego urzędu wymaga od Roberta Dorny reglamentowania JEGO, Roberta, uwagi poświęcanej dociekliwym obywatelom. Fakt, że w tym przypadku obywatel jest obywatelką- dziennikarką tworzącą portal społeczno- informacyjny, a nie – propagandowy, nakazuje jeszcze większą wdzięczność pod adresem Roberta Dorny.
Dalej jest jeszcze gorzej. Całość odpowiedzi utrzymana jest w tonie protekcjonalnym, ale nie brakuje też werbalnej agresji i inwektywy. Inwektywy będącej, rzecz jasna, projekcją.
Nie wiem, który z PANÓW jest dominantem w ich magnackim związku, ale prowadzenie narracji przez Mirosława Wieczora i Roberta Dornę jest bliźniaczo podobne. (Może to triumwirat, bo jest jeszcze ICH akolita z Domu Kultury… No i pan Andrzej z PK, czyli jednak mamy Czterech Jeźdźców Apokalipsy).
Koncyliacyjne zakończenie korespondencji z Redaktorką i Właścicielką poważnego portalu też budzi głęboki niesmak. O ile bowiem może być ono akceptowalne wobec przechodzącego mutację piętnastolatka, to w przypadku publicznego dialogu zastępcy burmistrza miasta i gminy z mediami jest niedojrzałe i mocno prowincjonalne.
O groteskowej jakości usług UMiG Wronki, nie tylko podczas relacji z e-sesji, szkoda pisać. Wypada tylko mieć nadzieję, że my, obywatele, opuścimy w końcu swoje strefy komfortu i, w głosowaniu referendalnym, zakończymy ten nieśmieszny kabareton.
Niech nareszcie ten nasz nieudolny establishment poszuka sobie innego Klondike.
Kanada już płonie.
Nic dodać, nic ująć :) Cieszę się, że w końcu dostrzegają to także inni, nie tylko ja… Może jest jednak nadzieja?
Szwarc Gapa
To kiedy władze i radni opublikują oświadczenia majątkowe? Brakuje miejsca na niewypasionym bip-ie?