Pierwsza edycja Fresh Festival Wronki już w sobotę na Placu Targowym
|W sobotę 27 maja we Wronkach zapraszamy na Fresh Festival Wronki. Jest to projekt realizowany przez: Gminę Wronki, Młodzieżową Radę Gminy Wronki, Ekipę Pralni oraz Summer Revolution Festivals. Odbędzie się na Placu Targowym. Będzie to pierwsza edycja festiwalu dla fanów hip -hopu i muzyki klubowej. Nowością jest fakt, że impreza odbędzie się bez udziału WOK-u. O wypowiedź poprosiłam przedstawicieli organizatorów.
Robert Dorna – wiceburmistrz oraz Tobiasz Chożalski z przedstawicielami Młodzieżowej rady Gminy opowiedzieli mi o koncepcji sobotniego festiwalu.
Trzymam kciuki, by wszystko poszło dobrze, ponieważ to pierwsza edycja, z nadzieją na kolejne.
W tym tygodniu postaram się jeszcze porozmawiać z pozostałymi twórcami Fresh Festival Wronki. A Państwa zapraszam do zakupu biletów w przedsprzedaży. Będzie też możliwość zakupu w dniu koncertu, wówczas jednak droższe.
Wroniecki Bazar jest patronem medialnym imprezy.
Szwarc Gapa
W SOBOTĘ ZAGRAJĄ:
✪ Kabe
✪ Wac Toja
✪ Kabe
✪ Wac Toja
✪ CJ Stone
✪ Diabllo aka Coorby
✪ Jay Bae
✪ Sebeq b2b Mari W
✪ Diabllo aka Coorby
✪ Jay Bae
✪ Sebeq b2b Mari W

• Pokaz pirotechniki scenicznej
• Wyrzutnie CO2
• Oprawa świetlno- wizualna
• Niepowtarzalne wrażenia i wspomnienia

*Nagłośnienie & Oświetlenie
• http://www.djsl.pl/
• https://www.facebook.com/ProfesionalnaOprawaMuzycznaImprez


FRESH FESTIVAL WRONKI
SOBOTA 27 MAJA 2023
GMINA WRONKI https://www.facebook.com/GminaWronki/
Młodzieżowa Rada Gminy Wronki https://www.facebook.com/mlodziezowaradawronki
Sebastian Spychała Ekipa Pralni https://www.facebook.com/sebastian.spychala
Summer Revolution Festivals https://www.facebook.com/summerrevolutionlubasz/ Fanpage Facebook
https://www.instagram.com/summer_revolution_official/ Fanpage Instagram






Na podobny temat:
komentarze 3
Moim zdaniem, każde wydarzenie kulturalne w mieście jest dobre, a to że każdy lubi to co lubi..o muzycznych gustach się nie dyskutuje, tymbardziej, gdy ” disco polo ” było organizowane za miedzą jest dobre, a gdy jest organizowane przez WOK to już nie…
Iść pod prąd w opozycję można i wytykać błędy tam gdy jest to merytoryczne i minimalnie logiczne…tu z całym szacunkiem…robi się śmiesznie.
Zatem skoro już chcemy dyskutować o genezie disco polo, a na przeciwko zderzyć
się z ambitnością muzyczną muzyki klubowej.
Zanim zacznę ” ośmiewać Zenka i jego muzyczne pląsy, a zacznę doszukiwać się wyjątkowości i ponadprzeciętnych ambicji muzycznych w genezie nurtu muzyki klubowej spróbuję poszukać …podobieństw…;)
Elektroniczna muzyka taneczna (potocznie muzyka klubowa dance, ang. electronic dance music, w skrócie EDM) – zbiór gatunków muzycznych wywodzących się z muzyki disco lat 70. i z klasycznej muzyki elektronicznej tworzonych za pomocą elektronicznych instrumentów muzycznych takich jak: automaty perkusyjne, syntezator. Elektroniczna muzyka taneczna jest tworzona z przeznaczeniem do odtwarzania przez DJ-ów głównie w klubach nocnych oraz na festiwalach muzycznych i imprezach rave.
Początki elektronicznej muzyki tanecznej w jakiejkolwiek formie i brzmienia instrumentów elektronicznych w muzyce tanecznej przypadają na lata 70. XX wieku. Wczesnymi przykładami są utwory muzyki disco z tego okresu takich producentów jak Giorgio Moroder, w tym utwór „I Feel Love” Donny Summer z 1977 roku, który wywarł wpływ na kształtowanie się gatunków muzyki elektronicznej takich jak house i jest uznawany za pierwszy utwór muzyki techno, a także twórczość wykonawców muzyki elektronicznej, w tym muzyki synth pop i rocka elektronicznego takich jak niemiecka grupa Kraftwerk i japoński zespół Yellow Magic Orchestra, którzy odegrali kluczową rolę w kształtowaniu się brzemienia elektronicznej muzyki tanecznej. Europejska scena disco kontynuowała ewoluuje w obrębie głównego nurtu sceny muzyki pop. Na europejskiej scenie muzyki disco działały zespoły i twórcy m.in. Silver Convention, Love and Kisses, Munich Machine, a także amerykańscy twórcy Donna Summer i Village People, którzy stworzyli brzmienie stylu zdefiniowanego pod koniec lat 70. XX wieku jako euro disco.
W Chicago DJ Frankie Knuckles będący rezydentem afro-amerykańskiego klubu Warehouse zaczął zmieniać brzmienia utworów disco i funk m.in. poprzez dodawanie i wycinanie określonych ich fragmentów i dodawanie brzmienia automatu perkusyjnego, co dało podstawę do powstania muzyki house. Na powstanie gatunku house wpływ wywarły też popularne w tej dekadzie podgatunki muzyki disco – euro disco i italo disco, a także muzyka synth pop i electro, w których stosowano brzmienia instrumentów elektronicznych m.in. syntezatora. W Detroit Juan Atkins, który w 1981 roku rozpoczął współpracę z Rikiem Davisem jako zespół Cybotron oraz Derrick May i Kevin Saunderson pod wpływem m.in. muzyki house, disco, funk, electro i działalności niemieckiej grupy Kraftwerk wykonującej muzykę synth pop i rocka elektronicznego doprowadzili do powstania muzyki techno, natomiast w Europie w latach 80. XX wieku z połączenia muzyki house, głównie z muzyką disco i Hi-NRG powstała muzyka eurodance.
Początek lat 90. XX wieku to także początki działalności polskich twórców elektronicznej muzyki tanecznej, głównie w undergroundzie muzycznym. Miejscem działalności polskich twórców elektronicznej muzyki tanecznej (muzyki klubowej) był warszawski klub nocny Filtry. Największe sukcesy odnieśli pod koniec tej dekady polscy twórcy sceny minimal techno: Jacek Sienkiewicz i Marcin Czubala, którzy zaczęli prezentować swoje nagrania za granicą w krajach zachodnich. Na połowę tej dekady przypadają też początki i duża popularność polskiej muzyki dance oraz eurodance nazywanej muzyką power dance i zawierającej elementy muzyki techno. Przedstawiciele polskiej muzyki dance z tego czasu to m.in. Stachursky, United, Thomas, D-Bomb i Zero.
Teraz coś o genezie disco polo, krótko…
Korzenie tego gatunku i początki
Gatunek wywodzi się z muzyki granej na weselach i zabawach przez specjalne zespoły z repertuarem piosenek ludowych i weselnych, przy czym zmianie uległy instrumenty: zamiast akustycznych – elektroniczne, a w latach 80. także elektroniczne klawiszowe (np. keyboard). Oprócz tego duży wpływ na powstanie tego gatunku miały popularne w latach 80. w Europie, także w Polsce podgatunki muzyki disco – italo disco i euro disco
Zatem :)
Geneza gatunków sprowadza się do muzyki rozrywkowej – tanecznej
Ewolucja poprzez lata przeplatana była w zależności od epoki ale wspólny mianownik zaczyna się od disco przez euro disco italo disco …
Różnica?
Przykład:
Doszukiwanie się wspólnych nurtów w muzyce elektronicznej czy disco polo łatwo określić natomiast dla przykładu w twórczości Rona Cartera, Roberta Glaspera, czy choćby szeroko pojętej muzyki art rock jest nie wykonalne.
Zatem, warto czasem nie tworzyć ideologii i muzycznych podziałów, które mają mieć lokalny wydźwięk polityczny… tam gdzie muzyka jest lekka łatwa i przyjemna i reprezentuje kulturę raczej ” ogólnie parkietową…;) czy to WOK remiza czy festival klubowo- taneczny.
Na koniec by pojednać zwaśnione muzycznie wroniecki strony wybrałem kogoś po środku..
Sven – protoplasta Trance i Techno
Sven Vaeth to w ogóle najbardziej utytułowany niemiecki DJ/producent. Odkąd w wieku 18 lat zaczął grać jako DJ w słynnym klubie “Dorian Gray”, Sven na wiele sposobów kreował fale w świecie muzyki elektronicznej: jako współzałożyciel wyznaczających trendy wytwórni Eye Q Records , “Harthouse” i “Cocoon Recordings”.
Jako właściciel klubów OMEN i Cocoon Club oraz, co może najważniejsze, jako ojciec chrzestny niemieckiej sceny trance i techno od jej powstania na początku lat 90-tych.
Utwór Eletrica Salsa OFF
Sven Vaeth
Polecam piosenkę jak i clip…
Jest taki ponad pokoleniowy …pojednawczy…
Nieco jarmarczny…
I może nauczy nas pokory, że nie zawsze Olek Olek na prezydenta tylko Ty..musi być gwarancją przewrotu jakiekolwiek władzy:)
Takie moje przemyślenia z przymrużeniem oka z okazałym rozwinięciem:) z dedykacją dla wszystkich biczujących się od którego momentu zaczynamy klasyfikować muzykę na tą ’ polityczną ” I apolityczną ” na tą przeznaczoną na parkiet mniej..lub bardziej…
Wszystkim bez względu na muzyczne poglądy, życzę miłej zabawy :)
Zadałem sobie trud przeczytania wywodu dzwonnika w całości. W zdecydowanej większości zgadzam się z tym co napisał. Muzyka disco polo króluje na weselach od dość dawna, to fakt, ale teza, że wywodzi się ona z muzyki weselnej jako takiej mija się mocno z prawdą. Pierwsza sprawa to muzycy, a raczej muzykanci, którzy ją wykonują – ich umiejętności stricte warsztatowe są w większości przypadków ubożuchne. Niegdysiejsi tzw. klezmerzy grający na organach, akordeonie, saksofonach, nierzadko na skrzypcach, również oczywiście na gitarze elektrycznej i akustycznej perkusji, zróżnicowanym brzmieniem, repertuarem i umiejętnościami potrafili stworzyć prawdziwie weselny, zabawowy klimat. Ci obecni, grający zazwyczaj w dwójkę, stawiający dwa klawiszowe samograje, a raczej komputery przed sobą coś tam tylko kwiląc prawą ręką – nie grają, tylko te komputery obsługują przy okazji podśpiewując. Specyfika brzmienia tego „instrumentarium” i elektroniczny, monotonny rytm powodują ponadto, że ok. północy ma się wrażenie, że grają w kółko to samo. Trzeba dużej dozy tolerancji, żeby na takimże weselu dotrwać do rana, nie tracąc chęci do tańca:) No ale cóż, wszystko się zmienia, również obrzędy weselne i grana na nich muzyka (oględnie mówiąc).
Steve – miło, że dotrwałeś do końca mojego wywodu z przymrużeniem oka…;)
A że dziś często o repertuarze weselnym decyduje układ utworów zarejestrowanych na twardym dysku… w klawiszowym samograju… dowodzi, że analogiczna z d.j pokrętłami przeznaczonymi do nadawania tonu :)
Zatem, cecha wspólna nurtów disco polo i elektronicznej.
Co do genezy i Twojej uwagi n.t dawnych muzyków weselnych…
„Gatunek wywodzi się z muzyki granej na weselach i zabawach przez specjalne zespoły z repertuarem piosenek ludowych i weselnych, przy czym zmianie uległy instrumenty” – słusznie, mała nierozbudowana wzmianka, którą rzeczowo uzupełniłeś.
I tak ” Biały miś ” grany za pomocą instrumentów akustycznych, został zamieniony na elektroniczny ton… to prawda :)
Kontekst pozamuzyczny z mrugnięciem też na pewno wychwyciłeś zatem mimo wszystko, życzę dużo pogody ducha… i spotkań rodzinnych oraz wesel, gdzie muzycy posiadają
umiejętności, które pozwalają dotrwać do końca;) Pozdrawiam serdecznie