Pierwszy showroom Amiki na Inea Stadionie w Poznaniu [WIDEO]

Wyjątkowy sprzęt w eleganckiej aranżacji, na powierzchni prawie 500 metrów kwadratowych. Ponadto przestronna przestrzeń warsztatowa i konferencyjna. Tak wygląda pierwszy showroom, który został otwarty przy siedzibie spółki Amica Handel i Marketing, na Inea Stadionie w Poznaniu. To kolejna duża inwestycja Grupy Amica, która ma się przyczynić do dalszego rozwoju największego polskiego producenta sprzętu AGD. Wroniecki Bazar uczestniczył w otwarciu z kamerą

Co to jest i dlaczego powstał showroom?

Showroom to przestrzeń, na której prezentowane są produkty Amica i innych marek Grupy (Hansa, Gram i CDA), obecne na prawie 60 rynkach zagranicznych. Głównym przeznaczeniem tego miejsca będzie podejmowanie kontrahentów z całego świata oraz gości zainteresowanych ofertą firmy – przede wszystkim klientów, ale również partnerów czy przedstawicieli mediów. Showroom zajmuje powierzchnię blisko pięciuset metrów kwadratowych. Do tego należy doliczyć prawie 90-metrową salę konferencyjną, szkoleniową oraz kameralną salkę spotkań.

– Do showroomu będziemy zapraszać naszych partnerów handlowych, dostawców i gości korporacyjnych, ale  będzie to także miejsce, w którym prowadzone będą szkolenia z wdrażanych produktów i funkcjonalności  – mówi Piotr Skubel, wiceprezes zarządu Grupy Amica oraz prezes zarządu Amica Handel i Marketing. – Myślimy też o tym, żeby był to punkt na mapie Poznania, który odwiedzać będą osoby niezwiązane biznesowo z naszą firmą, a zainteresowane jej tradycjami i osiągnięciami – na przykład grupy szkolne. Marzy nam się, żeby showroom był miejscem wydarzeń kulinarnych czy warsztatów dla młodzieży, która miałaby okazję w praktyczny i ciekawy sposób dowiedzieć się więcej na temat zdrowego gotowania i technologii, jakie mogą w tym pomóc. Realizując tę inwestycję, chcieliśmy, żeby showroom służył nie tylko celom handlowo-marketingowym, ale również „żył” na co dzień i stał się miejscem wartościowym dla mieszkańców miasta i regionu – dodaje.

Po Europie i  Wronkach czas na Poznań

Przestrzeń wystawiennicza i konferencyjna powstała przy siedzibie spółki Amica Handel i Marketing, to część szerszej strategii firmy, w którą wpisuje się wiele elementów. Począwszy od inwestowania w Europie Zachodniej, po wybudowanie ultranowoczesnego, w pełni zdygitalizowanego magazynu wysokiego składowania we Wronkach, a tym samym oddanie do użytku nowoczesnego centrum logistyki, które jest odpowiedzialne za obsługę blisko 60 rynków zagranicznych, na których Amica sprzedaje swoje produkty.

– Wcześniej skupialiśmy się na umocnieniu swojej pozycji na rynkach zagranicznych poprzez akwizycje, które mają nam pomóc w rozwinięciu kanałów sprzedaży na najbardziej wymagających dla producentów rynkach zachodnich. Konsekwencją rosnącej sprzedaży i wchodzenia na nowe rynki była potrzeba rozbudowy centrum logistycznego i powstanie supernowoczesnego, w pełni zdygitalizowanego magazynu wysokiego składowania, który jest jedną z naszych największych inwestycji w ostatnich latach. Po tych zmianach naturalną potrzebą było wsparcie działań marketingowych, ponieważ jako Grupa osiągnęliśmy już taką wielkość i zasięg, że odczuliśmy potrzebę stworzenia miejsca w którym możemy pokazać nasze produkty w sposób, który pozwoli zapoznać się nie tylko z walorami estetycznymi, ale także z rozwiązaniami technologicznymi. Wielu naszych klientów sygnalizowało, że zależy im na możliwości praktycznego sprawdzenia oferowanych przez nas rozwiązań. Nasza nowa inwestycja ma im w tym pomóc – mówi Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica.

Studia Mebli Kuchennych – nowe wyzwanie

Budowa nowoczesnego showroomu w Poznaniu ma także przyczynić się do realizacji ambitnych założeń sprzedażowych, do których zaliczyć można znaczne zwiększenie obecności produktów Grupy Amica w wymagającym kanale SMK.

– Studia mebli kuchennych to kanał sprzedaży, z którego korzystają najlepsze marki na rynku. Jego specyfikę kształtują niezwykle wymagający klienci, którzy decydują się na zamówienie zindywidualizowanego projektu kuchni, do którego od razu zostaną dopasowane konkretne urządzenia AGD. Żeby sprostać takim wymaganiom od lat rozwijamy naszą najbardziej zaawansowaną linię produktów, jaką jest Amica IN. Pracujemy także nad rozszerzeniem linii produktów do zabudowy o kolejne, tak żeby klient mógł do piekarnika, lodówki, zmywarki czy okapu dobrać ekspres do zabudowy czy domową lodówkę na wino. Tylko dzięki temu stworzymy kompleksową ofertę, która znacząco pozwoli nam zwiększyć nasze udziały w tym segmencie rynku. Całą ofertę klienci będą mogli oczywiście zobaczyć w odpowiedniej aranżacji w nowym showroomie – mówi Piotr Skubel, wiceprezes zarządu Grupy Amica i prezes zarządu Amica Handel i Marketing.

Wielkie otwarcie

Uroczyste otwarcie showroomu odbyło się 24 maja br., przy Bułgarskiej 17. Na spotkaniu obecni byli m.in. Prezes Zarządu Grupy Amica Jacek Rutkowski, który mówił o rozwoju firmy oraz prezes Amica Handel i Marketing Piotr Skubel, który przedstawił nową strategię marketingową i opowiadał o idei showroomu, a także planach związanych z jego dalszym wykorzystaniem. Wśród gości obecny był Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. Uczestnicy spotkania wzięli udział w warsztatach kulinarnych i pokazie live cookingu w wykonaniu mistrza kulinarnego, Andrzeja Polana.

Amica S.A. to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego. W ofercie posiada pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się najnowszą technologią i nowoczesnym designem. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA Grupa Amica generuje ponad 70 procent przychodów na ponad 50 rynkach zagranicznych. Firma jest laureatem prestiżowych nagród, m.in. Nagrody Gospodarczej Prezydenta Rzeczypospolitej i Godła Teraz Polska. We Wronkach Amica S.A. produkuje kuchnie gazowe i elektryczne, a także płyty grzejne. Zatrudnia tu ponad 2,5 tys. ludzi, zapewniając niemal całej załodze umowy o pracę oraz szereg benefitów – m.in. przedszkole i żłobek, dostęp do własnego ośrodka wypoczynkowego, a także kartę Multisport.

 

źródło: Biuro Prasowe Amica S.A.
wideo, film: BAZAR – Waldemar Andrzejewski, Szwarc Gapa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Udowodnij, że nie jesteś robotem: * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.