Start do lepszej edukacji przedszkolnej w Gminie Wronki – „Bajkowy Świat” i „Wronczusie” z pozyskanym dofinansowaniem

Gmina Wronki przypomina o pozyskanym przez Gminę Wronki dofinansowaniu w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

foto – Internet

Oferty Pracy Wronki

Gmina Wronki pozyskała w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym(EFS+)

Działanie: 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe dofinansowanie dla projektu numer FEWP.06.07-IZ.00-0019/23

Tytuł projektu: Start do lepszej edukacji przedszkolnej w Gminie Wronki

Całkowita wartość projektu: 1.014.229,91 zł

Kwota dofinansowania: 811.383,92 zł

Kwota dofinansowania z UE: 709.960,93 zł

 

Projekt jest realizowany w dwóch placówkach przedszkolnych i skierowany jest do 125 przedszkolaków w Przedszkolu nr 1 „Bajkowy Świat” oraz w Przedszkolu nr 2 „ Wronczusie”. Realizacja projektu w terminie od 1.08.2024 r. do 31.07.2027 r.

Projekt będzie realizowany w zakresie zadań:

realizacja dodatkowych zajęć grupowych i indywidualnych:

  • indywidualne zajęcia z logopedii – w ciągu 3 lat zostanie zrealizowanych 2.400 h dodatkowych zajęć. Zaplanowane zajęcia mają na celu zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy oraz nasilaniu się już istniejących nieprawidłowości, a także zmniejszeniu ryzyka wystąpienia dysleksji.
  • zajęcia grupowe: matematyka i ja – w ciągu 3 lat zostanie zrealizowanych 72 h dodatkowych zajęć. Zaplanowane w niniejszym projekcie zajęcia mają na celu wspomaganie rozwoju dziecka przez kształtowanie procesów: różnicowania, klasyfikacji i przekształcania; kształtowanie odporności emocjonalnej , kształtowanie intuicji matematycznej oraz wdrażanie do wykonywania prostych zadań.
  • plastyczno – techniczne – łącznie w projekcie do zrealizowania 48 h. Zajęcia mają na celu tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki, techniki.
  • muzyczno – taneczne – łącznie w projekcie do zrealizowania 96 h. Zajęcia mają na celu kształcenie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz wspólnej zabawy, wzmocnienie równowagi ciała, polepszenie koordynacji.
  • teatralne – łącznie w projekcie do zrealizowania 48 h. Zajęcia mają na celu min.: rozbudzanie kreatywności i swobodnej ekspresji teatralnej, rozwijanie uzdolnień twórczych i zainteresowań teatrem, rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem literackim, wzbogacenie słownictwa dzieci, uściślenie pojęć związanych z działalnością teatralną.
  • sportowe – łącznie w projekcie do zrealizowania 96h. Zajęcia mają na celu: wspomaganie harmonijnego rozwoju dziecka; kształcenie estetyki ruchu; tworzenie warunków do wyrażania emocji za pomocą ciała; zachęcanie do systematycznego uprawiania sportu i do rekreacji; kształtowanie nawyków prozdrowotnych; zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego i psychicznego.
  • czytelnicze – łącznie w projekcie do zrealizowania 144h. Zajęcia mają na celu: wzbudzanie zainteresowania czytelnictwem; wdrażanie dzieci do postrzegania książki, jako źródła przeżyć i emocji; wzbogacanie wiedzy i przeżyć dzieci poprzez kontakt z literaturą dziecięcą; utrwalenie znajomości poznanych liter, doskonalenie umiejętności czytania.


zakup wyposażenia do realizacji zaplanowanych zajęć grupowych
 min.: Aktywna tablica – monitor interaktywny, Magiczny dywan i dużo innych pomocy dydaktycznych mających na celu uatrakcyjnienie wyżej wymienionych zajęć.

wycieczki edukacyjne tematyczne min.: do zoo, parku trampolin, gospodarstw agroturystycznych.

szkolenia dla kadry pedagogicznej min.: z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej, emocji, metod aktywizujących, muzyczno-ruchowe, odmiennych metod nauki czytania, polisensoryki, rytmiki.

studia podyplomowe dla nauczycieli. Siedmiu nauczycieli przedszkola podjęło studia w celu nabycia nowych kwalifikacji  o tematyce:

  • Logopedia
  • Edukacja i rehabilitacja os. z niepełnosprawnością intelektualną
  • Rytmika, logorytmika z elementami tańca w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
  • Pedagogika korekcyjna z integracją sensoryczną
  • Edukacja i terapia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z pomocą psychologiczno-pedagogiczną
  • Wczesne nauczanie języka obcego

 

Celem projektu jest poprawa dostępu do dobrej jakości edukacji przedszkolnej poprzez rozwój Przedszkola nr 1 „Bajkowy Świat” oraz Przedszkola nr 2 „Wronczusie” jako miejsc holistycznego rozwoju dziecka zgodnie z indywidualnymi potrzebami poprzez oferowanie zajęć dodatkowych, zajęć kompensacyjnych i wyrównujących szanse dla dzieci , zakup wyposażenia/pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć oraz rozwijanie kompetencji kadr.

Rezultatem będzie zwiększenie bazy wykwalifikowanej kadry w zakresie specjalistów oraz zaspokojenie potrzeb w zakresie edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zwiększenie atrakcyjności placówek w zakresie zajęć i bazy edukacji przedszkolnej.

#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE

Więcej informacji o dofinansowaniu w zakładce: BIZNES I ROZWÓJ / POZYSKANE DOFINANSOWANIA / Dofinasowania unijne / Start do lepszej edukacji przedszkolnej w Gminie Wronki oraz w poniższych odnośnikach:

Realizator nr 1 – Przedszkole nr 1 „Bajkowy Świat” we Wronkach 

Realizator nr 2 – Przedszkole nr 2 „Wronczusie” we Wronkach

źródło: www.Wronki.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *