Wydział Komunikacji w Szamotułach – gordyjski węzeł nie do rozwiązania…
|Pandemię w całym kraju wstrzymano jednym zarządzeniem, a problemu rejestracji aut w Starostwie Powiatowym w Szamotułach jakoś nadal nie można rozwiązać. Dlaczego zrezygnowano z załatwiana części spraw korespondencyjnie, skoro to zdało egzamin? Tego nie potrafię zrozumieć… Może ktoś z Państwa mi to wyjaśni. Na stronie Hejted Szamotuły dziś pojawił się filmik człowieka, który koczuje pod urzędem od nocy, by zdobyć miejsce w kolejce do urzędu
Dzisiejsza kolejka w starostwie do wydziału komunikacji. Fot. HEJTED SZAMOTUŁY
Na stronie Starostwa Powiatowego w Szamotułach pojawił się Komunikat Starosty Szamotulskiego dotyczący obsługi klientów Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Szamotułach
7 Maja 2021
Komunikat Starosty Szamotulskiego z dnia 07 maja 2021 r. dotyczący obsługi klientów Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Szamotułach
Poniżej przedstawiamy Państwu procedury, które wdrażamy od dnia 17 maja 2021 r. w obsłudze interesantów przez Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg tut. Starostwa, w celu umożliwienia Państwu bezpiecznego realizowania wszystkich spraw z jednoczesnym powrotem do bezpośredniej obsługi klientów.
Przyjmowanie interesantów odbywać się będzie wg kolejności przybywających klientów.
- Z dniem 08 maja br. dotychczasowa skrzynka email: komunikacja@szamotuly.com.pl zostaje wyłączona. Zgłoszone przez nią pozytywnie zweryfikowane sprawy będą realizowane w terminie 10 -14 maja 2021 r. W przypadku weryfikacji negatywnej oraz niezałatwieniu zgłoszonej sprawy, w ww. terminie, ze względu na rozpoczęcie obsługi bezpośredniej, prosimy o osobiste stawiennictwo w Wydziale od dnia 17 maja 2021 r.
- Nadal do odwołania wyłączony zostaje system umożliwiający umawianie wizyty w Wydziale przez internet.
- Realizacja obsługi na dany dzień w Wydziale odbywać się będzie co do zasady zgodnie z Regulaminem Obsługi Klientów wprowadzonym Zarządzeniem Starosty 18 listopada 2019r., opublikowanym na stronie: http://kd.powiat-szamotuly.pl/files/regulamin.pdf co oznacza, że każdy klient chcąc załatwić sprawę z kategorii: prawo jazdy, rejestracja pojazdów oraz transport może jednorazowo załatwić JEDNĄ sprawę. Natomiast sprawy z kategorii dowody rejestracyjne – jednorazowo można załatwić TRZY sprawy.
- Na terenie Starostwa obowiązuje stosowanie środków ochrony osobistej – maseczki.
- Przypominamy, że pozostaje nadal możliwość zgłoszenia zbycia, nabycia i wyrejestrowania pojazdu za pomocą poczty tradycyjnej na adres tut. Starostwa, a także za pomocą platformy www.epuap.gov.pl lub przez stronę: www.esp.pwpw.pl. Natomiast wszelkie inne sprawy załatwiane będą bezpośrednio przy okienku w Wydziale.
- W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących realizowanych spraw w Wydziale należy wybrać odpowiedni numer telefonu pod którym urzędnicy odpowiedzą na Państwa pytania:
- Rejestracja pojazdów, przerejestrowanie, wycofanie czasowe pojazdu z ruchu, tabliczki znamionowe i nr VIN – +48 061 292 87 32, +48 061 292 87 33, +48 061 292 87 39;
- Odbiór i wymiana dowodu rejestracyjnego, zgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu, wyrejestrowania pojazdu, wtórniki dokumentów oraz adnotacje w dowodzie rejestracyjnym – +48 061 292 87 34
- Sprawy związane z wydawaniem i zatrzymaniem prawa jazdy – +48 061 292 87 36, +48 061 292 87 38
- Wydawanie licencji na transport, OSK i SKP – +48 061 292 87 35
- Wszelkie inne, niezbędne informacje i uwagi związane z działalnością Wydziału prosimy kierować do Dyrektora pod numer telefonu: +48 061 292 87 31
Starosta Szamotulski
/…/ Beata Hanyżak
Dziś ok. godz. 13 w zakładce: „stan kolejki” taka sytuacja. Brak wolnych miejsc na załatwienie spraw dotyczących rejestracji pojazdów i dowodów rejestracyjnych.
Czy naprawdę nie można tej sprawy jakoś rozwiązać?
Oto filmik z Fb Hejted Szamotuły:
https://www.facebook.com/1899769210334660/videos/824414088441453
Ten wykaz zasad to ściema bezczelna..
Po wczorajszej bijatyce petentów (nie ma co się dziwić psychice interesantów, bo to jest ponad ludzkie siły), dziś już radiowóz pilnował porządku. Idzie rozwiązać temat? Idzie.
Za pomocą policji …
Nadal jednak przepustowość działalności betonowego urzędu to maksymalnie 10% potrzeb.
Pani Redaktor,
Proszę pogadać z ludźmi przed urzędem – tam Pani prawdy się dowie.
Proszę nie zapominać, że stójkowi są nam bardzo pomocni. Płacimy im i nie musimy tracić czasu (nocy). Proszę nie zapominać, że ich profesja narodziła się w skutek nieudolności urzędu. Gdyby ta instytucja działała normalnie, to każdy sam by to sobie załatwił.
Jednak nie idzie. Dobrze, że są pośrednicy.
Wiem. Sama, szanując swój czas, korzystam z usług firm, które, jak Pan mówi, narodziły się z nieudolności urzędu.
Grażyna
Korea – kim dzon
PZPN – Dziurowicz
Urząd komunikacji …?
Ryba psuje się od głowy .