Zimny zapowiada zmiany na lepsze w szamotulskim wydziale komunikacji [wideo]

Pojechałam z wizytą do wicestarosty, Rafała Zimnego z prośbą, by przedstawił mi główne zmiany, jakie nastąpiły i mają nastąpić w zakresie funkcjonowania wydziału komunikacji w Szamotułach. Że jest źle wiedzieli wszyscy. Kilka razy próbowano coś zmienić, ale jakoś się to rozchodziło po kościach. Tym razem ma być trwała zmiana na lepsze, jak zapewnia wicestarosta. Czy jednak będzie? Czy nie okaże się, (jak głośno mówią niektórzy, a po cichu wszyscy) że najsłabszym ogniwem tej jednostki jej jej kierownik? Zobaczymy, sprawdzimy za jakiś czas

Poniżej publikujemy audycję radiową Radia Poznań, które zaledwie kilkanaście dni temu wezwali na pomoc bezradni interesanci. Też wówczas otrzymałam taki telefon, ale niestety we Wronkach odbywały się komisje rady, które filmuję tylko ja, więc nie mogłam zawieść moich Czytelników. 

https://radiopoznan.fm/informacje/wielkopolskie-popoludnie/bitwa-o-numerki-w-urzedzie

Jakie zmiany już nastąpiły w szamotulskim wydziale komunikacji?

Przede wszystkim, jak powiedział Zimny, zmniejszono możliwości pobierania wielu biletów – numerków w systemie kolejkowym przez jedną osobę, wprowadzono udogodnienia dla przedsiębiorców i otwarto rejestrację do systemu przez internet.

ROZMOWA z wicestarostą Rafałem Zimnym:

Chciałam Państwu zwrócić uwagę (oprócz merytoryczności w odpowiedziach pana wicestarosty Zimnego) również na KULTURĘ odpowiedzi.
Nie wszystkie pytania były łatwe, ja jednak nie usłyszałam niczego o “tendencyjności mojego medium”,
ani też w tonie odpowiedzi nie dostrzegłam pogardy i lekceważenia,
nie wspominając o płynnej, czystej, polskiej wymowie.
Sama przyjemność rozmawiać z takim interlokutorem :) 

 

Pod koniec listopada w Wydziale Komunikacji, Transportu i Dróg Starostwa Powiatowego w Szamotułach wprowadzono regulamin obsługi interesantów. To jedno z wielu działań podjętych przez władze samorządowe, mające na celu usprawnienie funkcjonowania referatu. Do tej pory mieszkańcy nie szczędzili negatywnych komentarzy pod jego adresem, wskazując, że załatwienie określonych spraw w wydziale trwa zdecydowanie zbyt długo. Wiele osób przekonywało nawet, że sfinalizowanie np. rejestracji pojazdów wiąże się z koniecznością odbycia kilku wizyt w starostwie. Działo się tak m.in. z uwagi na pobieranie wielu biletów – numerków w systemie kolejkowym przez jedną osobę, co siłą rzeczy uniemożliwiało płynną obsługę interesantów i blokowało kolejkę. Teraz nie będzie już to możliwe.

Nowy regulamin jasno określa, w jaki sposób mieszkańcy mogą realizować swoje sprawy w wydziale komunikacji. Jedną z głównych zmian jest zasada mówiąca o możliwości pobierania przez jedną osobę tylko jednego biletu – numerku w systemie. Jeśli osoba ta pragnie zaś w tym samym dniu skorzystać z wielu usług w wydziale, może pobrać kolejny bilet – numerek, ale dopiero po załatwieniu wcześniejszej sprawy. Wyjątkiem od reguły są przedsiębiorcy. Zgodnie z informacjami podanymi w trakcie ostatniej sesji przez wicestarostę, Rafała Zimnego – w sytuacji, w której pojawi się konieczność np. zarejestrowania wielu pojazdów na firmę działającą w powiecie, jej przedstawiciel może skontaktować się z wydziałem, by umówić indywidualną wizytę. Wydelegowany pracownik referatu będzie wówczas przygotowany na czasowo dłuższą obsługę interesanta – przedsiębiorcy. Równocześnie, w systemie nie będą już generowane kolejne bilety – numerki.

DZIŚ w wydziale zaczął funkcjonować nowy system kolejkowy, dzięki któremu mieszkańcy mogą dokonywać rejestracji również za pośrednictwem Internetu. Rozwiązanie to stanowić ma udogodnienie głównie dla osób spoza Szamotuł, które nie będą musiały już specjalnie przyjeżdżać do starostwa, by zająć miejsce w kolejce. Póki co wyznaczono dwa dni w tygodniu: środy i piątki na rejestrację przez Internet. Jeśli system się sprawdzi, zostanie wprowadzony na stałe 5 dni w tygodniu.

Na stronie starostwa jest specjalna zakładka (powyżej na zdjęciu)

Już w tej chwili pracę rozpoczął nowy pracownik, co ma pomóc w rozładowaniu kolejek. W tej chwili czynnych jest 5 okienek rejestrujących pojazdy, gdyż tego typu sprawy są najczęściej załatwiane w wydziale w Szamotułach. Docelowo szkoli się kolejny pracownik, który będzie mógł pracę rozpocząć w styczniu.

Obecnie wydział dziennie obsługuje do 60- 70 osób rejestrujących pojazdy.

Tak więc testujemy nowości, staramy się również zauważyć niedociągnięcia, byśmy mogli zgłosić je urzędowi. Na ile będzie elastyczny, zobaczymy. Wrócimy za kilka  miesięcy i sprawdzimy, jak wdraża się nowe zwyczaje.

Najciekawszym wg mnie jest właśnie internetowy system zamawiania kolejki oraz poprzez specjalną aplikację śledzenie, ile osób jeszcze do naszej kolejki… W XXI wieku to właściwie elementarne podstawy, najważniejsze, żeby przede wszystkim służyły ludziom, a potem urzędnikom, a nie odwrotnie.

Szwarc Gapa

A oto odpowiedź ze starostwa w sprawie stworzenia filii szamotulskiego wydziału komunikacji we Wronkach:

Odpowiadając na Pani zapytania, informuję, że w  chwili obecnej nie przewidujemy  utworzenia Filii Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg we Wronkach. Podyktowane jest to konkretnymi przesłankami ( zbyt wysokie koszty stworzenia infrastruktury organizacyjnej, skomplikowana archiwizacja, konieczność dostępu do akt sprawy, złożoność rozdziału wyprodukowanych dowodów rejestracyjnych oraz praw jazdy itp. )

Jeśli chodzi o pytanie dotyczące statystyk i podziału ze względu na miejsce zamieszkania petentów, to niestety nie posiadamy  danych w tym zakresie.

 

KOMENTARZ SZWARC GAPY:

Jestem pewna, że gdybyśmy mieli burmistrza, który umiałby i chciał rozmawiać z innymi, a nie ich tylko obrażał, to mielibyśmy wydział komunikacji we Wronkach.
I nie stracilibyśmy komisariatu.
I mielibyśmy naprawiony już most.
A na pewno mielibyśmy “wieczorynkę”, całkiem możliwe, że nawet z Szamotuł.

Tak więc, panie Wieczór, czas odejść! Musi nastać dla nas dzień! Dobry dzień!

Szwarc Gapa

komentarzy 11

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *