Znika kolejny obiekt z historii miasta…
|Sylwester przesłał nam zdjęcia z dzisiejszej rozbiórki jednego z budynków PKP. Trwa przebudowa linii kolejowej Poznań Szczecin i w związku z tym reorganizacji ulegnie także otoczenie wronieckiego dworca kolejowego. Między innymi właśnie rozebrany zostanie budynek magazynowy
fot. Sylwester Małecki
Tak, znika część historii miasta. Ale idzie nowe! Ten budynek był bezużyteczny, a ostatnio raczej szpecił.
Jeśli chcemy mieć podziemne przejście, które przynajmniej pieszym ulży, bo nie będą musieli stać na zamkniętym przejeździe, to musimy zrobić miejsce. Poza tym ważne są również parkingi i bezpieczny chodnik dla pieszych wzdłuż ul. Towarowej, jednej z najniebezpieczniejszych ulic w ostatnim czasie w mieście. Tylko cud sprawił, że tam jeszcze nikt nie zginął…
Poprosiłam Jacka Kowalskiego z Chojna z o kilka słów na temat tego magazynu, który, jak pamiętam stał tam zawsze:
Oryginalnie to był magazyn ekspedycji towarowej. Prawdopodobnie podczas ostatniej przebudowy latach 80-tych przerobiono go na garaże.
Powyżej plan stacji z roku 1984, gdzie jest jeszcze magazynem, a tor kończy się ślepo przed budynkiem. Chodzi o tor, który rozchodził się na garaże, bo ten pod dachem przechodził zawsze, tam była rampa. Pamiętam jak tam garażowane były drezyny motorowe.
A oto nowy projekt. Linie z krzyżykami to obiekty i tory do kasacji.
Czerwone i niebieskie linie to nowe tory i perony.
Po prawej przejście pod torami.
Obecny pierwszy peron będzie nieczynny.fot. Robert Max
Fot.: Sylwester Małecki
historycznie: Jacek Kowalski
Cay perony beda miec dach? Czy perony beda wydluzone? Wczesniej byl problem z pociagami o dlugich skladach? Czy beda windy na dol do przejscia podziemnego dla inwalidow? Czy przejscie bedzie monitorowane?
Perony dwie sztuki dwukrawedziowe o długosci 350 m kazdy z dojsciem podziemnym z windami z monitoringiem z zadaszeniem ale nie na calosci oczywiście.
W chwili obecnej nawierzchnia na stacji jest w tak slabym stanie ze obowiazuje predkosc 50 km/h, po modernizacji 160 km/h!!!