Wronki Cię zaskoczą!
|Miało być pozytywnie, więc proszę! Hubi Janek zamieścił takie oto zdjęcie na swoim profilu. Powiem szczerze, że pośmiałam się trochę, bo przypomniało mi się, jak za czasów poprzedniego burmistrza próbowaliśmy przed muzeum wyegzekwować „kopertę” na parkingu, żebym miała gdzie parkować codziennie, a nie tylko czasami. Pomyślałam więc, że ktoś chciał teraz „pomóc” miastu, które nie ma ścieżek rowerowych. Kiedy jednak zadzwoniło do mnie 7 osób w ciągu godziny z zapytaniem: o co chodzi? To tak na poważnie…. Nie mam pojęcia o co w tym chodzi…
Hubi Janek napisał:
A oto jak w Gminie Wronki przybywa kilometrów ścieżek rowerowych, wystarczy je namalować na ruchliwej drodze
A inwestycja? Wiadro farby!!! I miła Pani, która poinformowała, że zaraz „wybudują” też w przeciwnym kierunku
Wronki Cię zaskoczą!
No zaskoczyły!
Dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą, gdzie tak szybko powstaje „inwestycja: droga ze Stróżek w kierunku Samołęża, tzw. łącznik, który, nota bene, powstał jako jedna z pierwszych inwestycji obecnego burmistrza w I kadencji (żeby nie było, że nie dostrzegam pozytywów) :)
Zapytałam Tobiasza, co wie o sprawie. Póki co nie wie nic więcej niż ja: że powstaje. Postara się dowiedzieć i napisze. No to czekamy!
Szwarc Gapa
komentarze 2
Z projektu zmiany organizacji ruchu (który jest ogólnodostępny na stronie Wronek – Platforma zakupowa):
1.3 CHARAKTERYSTYKA DROGI ORAZ WARUNKI RUCHU
(…) Ze względu duża obecność rowerzystów na drodze gminnej oraz z uwagi na poprawienie bezpieczeństwa projektuje się wprowadzenie dodatkowego oznakowania uzupełniające na drodze gminnej. (…)
1.5 OPIS PROJEKTOWANYCH ROZWIĄZAŃ
W celu poprawy bezpieczeństwa rowerzystów na drodze gminnej Wronki – Samołęż projektuje się wprowadzić oznakowanie uzupełniające w postaci:
* znaku pionowego ostrzegawczego A-24 „Rowerzyści”
* znaku poziomego P-27 „Kierunek i tor ruchu roweru” wskazuje kierującemu rowerem tor ruchu roweru na jezdni i określa kierunek jego ruchu oraz ostrzega kierowców o możliwości wystąpienia rowerzystów na drodze.
Czytając powyższe zapisy to wykonawca nie „buduje” drogi rowerowej, tylko mają poprawić bezpieczeństwo rowerzystów (przynajmniej taki był zamysł tego zadania) :)
Dodatkowo na ul. Towarowej ma być wprowadzony zakaz postoju na chodniku oraz możliwość poruszania się rowerem po chodniku.
Zmiany też obejmują ul. Górną, gdzie są już zamontowane progi zwalniające.
Najbardziej kontrowersyjna dla mnie jest zmiana w organizacji ruchu na ul. Szkolnej w Nowej Wsi. O ile uspokojenie ruchu za pomocą progu zwalniającego spełnia swoją rolę, to zastosowanie zwężek to było wyrzucenie pieniędzy w błoto (zwłaszcza zwężka zlokalizowana w szczerym polu pomiędzy ZE, a domem na „Warszawce”), bo nie wymuszają one zmniejszenia prędkości pojazdów (można swobodnie między nimi przejechać samochodem osobowym). Problem pojawi się jak, rolnicy będą musieli dojechać do pól zlokalizowanych przy tej drodze i na ul. Bocznej, albo ciężarówki z materiałem nie będą mogły dojechać na budowę (kilka budów jest/rozpocznie się przy ul. Szkolnej i Bocznej).
Szanowny Panie, jeśli chodzi o ograniczenia ruchu na ulicy Szkolnej to stawia Pan błędną tezę. Tak się składa, że mój dom znajduje się niedaleko ZE i proszę mi wierzyć, że mnóstwo kierowców teraz tutaj zwalnia – w końcu. To, że może Pan sobie urządzić rajd i przejechać na pełnym gazie między nimi – to już inna sprawa, ale często jest tak, że ktoś zwolnić musi – aby drugi samochód przejechał. Nie wiem gdzie Pan mieszka, ale dziwnym trafem niepochlebne opinię na temat ograniczeń na Szkolnej, wypowiadają zazwyczaj ludzie, którzy tu nie mieszkają.