Czy warto łączyć suplementację witaminy A z innymi?

Różnego rodzaju witaminy i minerały powinny być obecne w diecie każdej osoby na odpowiednich poziomach. W przypadku osób aktywnych fizycznie, poszczególne składniki odżywcze muszę być dostarczane w odpowiednio większej dawce, ponieważ wobec wysiłku fizycznego, organizm je po prostu z siebie wypłukuje np. są oddawane wraz z potem. To wszystko powoduje, że nawet najlepiej dostosowana i zbilansowana dieta, często nie jest w stanie zapewnić optymalnego poziomu wszystkich substancji odżywczych. W takich właśnie sytuacjach, należy sięgać po suplementy diety, a jednym z często wykorzystywanych jest właśnie witamina A.

Za co jest odpowiedzialna witamina A w organizmie człowieka?

Witamina A nie dostarcza organizmowi energii, tak jak np. węglowodany, jednak odpowiada za wiele rozmaitych procesów biochemicznych, które zachodzą w organizmie człowieka. Jednym z najczęściej wymienianych jest to, że przy niedoborach witaminy A mogą pojawić się poważne problemy ze wzrokiem, które mogą doprowadzić do wielu chorób tego narządu.

Dietetyk Wronki Praca w Samsung Wronki Oferty Pracy Wronki

Co więcej, witamina A wzmacnia układ immunologiczny, bierze udział w syntezie białek w mięśniach, a także przemianach lipidów i podobnie jak znaczna część innych witamin, pozytywnie wpływa na ogólny stan organizmu. Pozytywnie wpływa na skórę i co ciekawe, u mężczyzn uczestniczy w wytwarzaniu progesteronu, który wraz z testosteronem odpowiada za budowę ciała, przyrosty oraz spadki tkanki mięśniowej itp. Witamina A jest jedną z witamin, które wchodzą w skład naturalnych przeciwutleniaczy, które zapewniają ochronę przed działaniem wolnych rodników.

Te wszystkie właściwości powodują, że naprawdę warto kontrolować poziom witaminy A w organizmie, a w przypadku jej niedoborów, zdecydować się na właściwą suplementację. Witamina A jest bardzo ważną substancją odżywczą, a dzięki temu jest obecna w wielu suplementach diety. W ofercie sklepu SFD – https://sklep.sfd.pl/Witamina_A-k913.html można znaleźć produkty zawierające tylko witaminę A, jednak nie brakuje także suplementów wieloskładnikowych.

Z czym można przyjmować witaminę A, a z czym nie należy jej łączyć?

Witamina A, tak jak inne substancje odżywcze to także, a może przede wszystkim substancje chemiczne. Warto o tym pamiętać, ponieważ nie jest bez znaczenia to, z czym przyjmuje się różne witaminy i minerały. Oznacza to, że różne połączenia suplementów diety, mogą wywoływać różne reakcje, dlatego warto poświęcić nieco uwagi temu zagadnieniu.

Pewne połączenia substancji chemicznych (np. witamin), mogą pozytywnie oddziaływać na siebie nawzajem, wzmacniając swoje działanie. Jednak w skrajnych przypadkach może dojść do sytuacji, w której poszczególne substancje będą wzajemnie zapobiegać swoim właściwościom, a ich suplementacja nie będzie przynosiła oczekiwanych efektów. W takim razie, o czym warto pamiętać w przypadku witaminy A?

  • Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach ADEK – witamina A jest jedną z tych, które rozpuszczają się w tłuszczach. Oznacza to, że można je przyjmować razem, jednak najlepiej jest to robić np. podczas posiłku bogatego w tłuszcz.
  • Minerały cynk oraz wapń – przez swoje właściwości, witaminę A dobrze jest łączyć z minerałami takimi jak cynk oraz wapń, które dobrze ze sobą oddziałują i wzmacniają wzajemne właściwości.
  • Witamina B – chociaż nie jest ona rozpuszczalna w tłuszczach to także jest jedną z tych witamin, które warto suplementować razem z witaminą A.

Nie są to jedyne możliwe połączenia substancji odżywczych z witaminą A, jednak te są uznawane za najbardziej skuteczne. W każdej sytuacji o równoległym stosowaniu leków, czy też suplementów diety, zawsze należy skontaktować się z lekarzem.

Natomiast przy zaopatrywaniu się w odżywki i suplementy najwyższej jakości, dobrze jest zwrócić uwagę na ofertę sklepu SFD – https://sklep.sfd.pl/, w którym znajdzie się wszystkie substancje odżywcze, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Agencja Reklamowa Wronki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.