Już, już za chwilę nowy most połączy dwa brzegi Warty [foto]
|Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu – inwestor wronieckiej obwodnicy – często pokazuje nam postęp swoich prac. Cieszymy się, że obwodnica rośnie w oczach i już niedługo nowy most połączy dwa brzegi Warty. Dla niewtajemniczonych dodam, że obwodnica NIE jest finansowana z gminnego budżetu Wronek i nasi radni oraz burmistrz nie mają z nią nic wspólnego. Jak widać na fotografiach prace posuwają się naprawdę szybko
fot. WZDW
komentarzy 9
Pani Redaktor!
A jednak Burmistrz miał bardzo dużo wspólnego z budową obwodnicy!
Spotykał się, gościł się, gościł gości, rozmawiał, uczestniczył, rozwiązywał wątpliwości, prezentował koncepcję budowy, zwracał się o przyspieszenie, zabierał głos w naszym imieniu, dziękował sejmikowi, był w stałym kontakcie, wyjaśniał, itd., itp. To ponad 9 lat ciężkiej pracy rady i burmistrza!
Poniżej fragmenty ze źródła: https://www.wronki.pl/szukaj/?search=all&string=obwodnica&search_button=
Luty 2012
burmistrz Mirosław Wieczór spotkał się z dziennikarzami na konferencji prasowej, w której udział wziął również poseł Jakub Rutnicki.
Rozmawiał również z premierem Donaldem Tuskiem podczas jego wizyty we Wronkach oraz z szefem klubu parlamentarnego partii rządzącej – Rafałem Grupińskim.
Maj 2013
Na zaproszenie burmistrza w gościł we Wronkach wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiak. W spotkaniu, w kontekście dużego ruchu na drodze powiatowej – ulicy Mickiewicza, uczestniczył też starosta powiatu szamotulskiego Paweł Kowzan.
Grudzień 2013
W poniedziałek (16 grudnia 2013) w fabryce Samsunga we Wronkach miało miejsce spotkanie poświęcone m.in. budowie obwodnicy Wronek.
W spotkaniu wzięli udział: Zarząd Samsunga, dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (WZDW) Marek Kmiecik, burmistrz Mirosław Wieczór, starosta Paweł Kowzan, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Szamotułach Łukasz Panek.
Styczeń 2014
Chcąc rozwiać wątpliwości mieszkańców dotyczące przebiegu obwodnicy burmistrz Mirosław Wieczór rozmawiał dzisiaj z dyrektorem Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (WZDW) w Poznaniu.
Marzec 2014
Podczas czwartkowej konferencji prasowej burmistrz Mirosław Wieczór zaprezentował koncepcję budowy obwodnicy Wronek uzyskaną z Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu.
Sierpień 2014
W celu przyspieszenia prac zwróciłem się do wojewody o przejęcie ich (gruntów) na własność gminy. Dzięki temu staliśmy się właścicielem niezbędnych działek. Mam nadzieję, że w przyszłej kadencji wspólnie z powiatem wybudujemy 700-metrowy odcinek drogi łączący powiatową ulicę Mickiewicza z obwodnicą.
Październik 2015
26 października 2015 roku może przejść do historii jako dzień, w którym Wronki, powiat szamotulski i wszyscy pracownicy dojeżdżający do lokalnych zakładów pracy będą kojarzyć ze zgodą na budowę obwodnicy Wronek. Na miejscu jest burmistrz Mirosław Wieczór, który z pewnością zabierze głos w imieniu wszystkich zainteresowanych historyczną wroniecką inwestycją.
Październik 2015
Wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Wielkopolskiego. Mirosława Rutkowska-Krupka zabrała głos podczas październikowej sesji Rady Miasta i Gminy Wronki. – Jednomyślnie przegłosowaliśmy budowę obwodnicy Wronek z okresem realizacji 2017-2019. proces przetargowy będzie realizowany w przyszłym roku, w końcówce I kwartału – mówiła wówczas.
Burmistrz Mirosław Wieczór podziękował sejmikowi i całemu zarządowi za przychylność i zrozumienie.
Czerwiec 2020
Inwestycja wojewódzka łączy się z gminną. Wiceburmistrz Robert Dorna wyjaśnia – Aby obwodnica mogła spełniać swoją funkcję, musi mieć połączenie z ul. Mickiewicza. Firma Colas, która wygrała przetarg, realizuje dla Gminy zamówienie w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Jestem w stałym kontakcie z wykonawcą, aby rozwiązania projektowe były jak najlepsze. Kilometrowy łącznik musi być ukończony do 30 sierpnia 2021 roku.
Świetna prasówka! :)
Do „zasług” burmistrza związanych z obwodnicą dodałabym jeszcze (a może przede wszystkim) spotkania z mieszkańcami w sprawie prowadzonej trasy. Bo przyznacie, że nieczęsto zdarza się, żeby „Obwodnica”, jak sama nazwa mówi „nie obwodziła”, a szła centralnie przez środek wsi (!) dzieląc gospodarstwa domowe, działki i pola na połowy! Idąc pod samymi oknami i płotami domów (!)
Pamiętam spotkania z mieszkańcami, którzy prosili, by trasę przenieść o kilkaset metrów dalej, za wieś! Ale nieskutecznie…
To jest prawdziwa zasługa burmistrza, który jak chce się uprzeć, to potrafi to zrobić!
Grażyna
Czy ktoś się orientuję czy most będzie mieć wydzieloną część dla pieszych? Pomyslano o tym czy to kolejny bubel?
Ale może to jest obwodnica Wronek, a nie obwodnica Stróżek czy Nowej Wsi?
Obwodnica jest już i tak daleko od miasta. Przesuwanie jej jeszcze dalej byłoby słabe, ponieważ nie ma tutaj dużego tranzytu, a większość ruchu jest do i z miasta. Obwodnica ma służyć mieszkańcom, a jak odsunie się ją tak daleko, aby nikomu nie zawadzała to nie byłoby sensu jej budować.
Ale nasza obwodnica biegnie centralnie przez Stróżki (i Nową Wieś), a mogłaby kilkaset metrów dalej, za wsią :) i wówczas naprawdę „obwodziłaby”. Tak jak jest np. w Czarnkowie.
Jak się jedzie autem, to kilkaset metrów nie gra roli.
A teraz będziemy musieli uważać na przecinające drogi – ul. Lipową w NW i dwa razy Stróżki. To niebezpieczne, szczególnie dla małych aut i rowerów, które małymi drogami jeżdżą. Ale to już i tak dyskusja bez sensu… Można tylko żałowąć.
Dodam tylko, że mieszkańcy na spotkaniach w sprawie obwodnicy zwracali na to uwagę. Bezskutecznie. Burmistrz Ich nie wysłuchał, a sami mieli za mało siły przebicia, by coś wywalczyli.
Jeśli obwodnica miałaby być na zewnątrz Stróżek i Nowej Wsi to dlaczego nie także Samołęży? A jak Samołęż to jeszcze Marianowo. Ale wtedy może będą podzielona działki Huby-Oporowoh i Bobulczyna, więc jeszcze dalej i dalej… I tak dalej, kompletnie bez sensu.
Te kilkaset metrów robią taką różnicę, że z Nowej Wsi i okolic nie opłacałoby się jechać przez obwodnicę, aby dojechać np. na Borek tylko starą drogą. Tak samo dojazd na Zamość już jest dyskusyjny. Większość osób jadących samochodami będzie z Lipowej wjeżdżać lub zjeżdżać z obwodnicy niż jechać prosto (aby np. dojechać do Biedronki na zakupy) i to właśnie mieszkańcy Samołęży czy Nowej Wsi najwięcej skorzystają na takim przebiegu.
Odsuwanie obwodnicy powoduje, że uszczęśliwimy 10 ludzi, ale za to 1000 innych będzie mniej szczęśliwych przez gorszy dojazd.
Ta droga już jest w dużym oddaleniu od miasta, przez co dla mieszkańców staje się mało przydatna. Tylko dlatego, że jest to obwodnica w ciągu drogi wojewódzkiej ma jeszcze sens, ale to powoduje, że miasto i gmina potrzebuje jeszcze dodatkowej drogi bliżej centrum. Gdyby była bliżej (przed Stróżkami i Nową Wsią) spełniałaby także rolę drogi miejskiej i dojazdu z jednej części miasta do drugiej. W takim układzie jak jest przyda się tylko we wjeździe lub wyjeździe z miasta.
Proszę powiedzieć to tym mieszkańcom, których działki podzielono. I tym, którzy wybudowali się w spokojnym miejscu, a którym teraz nagle pod oknami bezpośrednio przejeżdżać będą tysiące tirów…
Grażyna
No wlasnie, co z chodnikami i sciezkami rowerowymi? Ja tam nie widze takiego zamiaru :/
Z tego co widzę chodniki są tylko przy rodach i krzyżówkach zaś na moście nikt nie wie czy będzie w ogóle przejście dla pieszych, nawet na przyszłość?